اولين مجموعه «سينماي ديني» در راه پخش

7 ارديبهشت 1388 ساعت 10:55

هنر-خیمه:
یازده قسمت ازبرنامه ترکيبي 26 قسمتی«سينماي ديني» آماده و به سيمافيلم تحويل داده شد.


مجموعه «سينماي ديني» به تحليل و بررسي سينماي غرب می‌پردازد و با پخش بخش‌هايي از چند فيلم، درباره آنها بحث کارشناسي مي‌شود.

این برنامه که برای 26 قسمت طراحی شده است، به صورت ميزگرد با بحث کارشناسي اجرا می‌شود و ترکيبي از گفت‌وگوي کارشناسي به همراه پخش فيلم خواهد بود.

منجزي، تهیه‌کننده «سينماي ديني» گفت:«معنا گرا، ماورا و ... عناوين مختلفي هستند که در راس همه آنها سينماي ديني قرار مي‌گيرد . منتقدها به اين اسامي قائل نيستند و حتي فيلم‌هايي را هم که درباره پيامبران ساخته مي‌شود، تاريخي مي‌دانند و ما در اين برنامه خواسته‌ايم انتساب اين فيلم‌ها را به سينماي ديني مورد تحليل قرار دهيم و به اين نتيجه برسيم که اين‌ها همگي مطالبي مرتبط با دين را ارائه مي‌دهند.»

وي درباره زمان پايان کار گفت: «در چنين برنامه‌اي نمي‌توان به صورت مطلق زماني را براي پايان کار تعيين کرد زيرا بايد به نوعي از موضوع ياد شود که شک و شبهه ايجاد نکند. همين دليل عمده باعث مي‌شود نتوانيم زماني قطعي براي اتمام ضبط اعلام کنيم اما در صورتي که مشکلات خاصي پيش نيايد، تا آخر ارديبهشت ماه کار ضبط تمام مي‌شود.»

تا کنون حدود 80درصد از کار انجام شده و بخشي از‌آن به دليل پاره‌اي تغييرات از جمله جابه‌جايي محل پلاتوي ضبط و تغيير کارشناسان‌ باقي مانده است.

در اين مجموعه جلال مقامي به عنوان مجري و دکتر محمد باقر قهرماني به عنوان کارشناس اصلي حضور خواهند داشت و مجید شاه‌حسینی، سیدمهدی شجاعی، محمدرضا اصلانی، فاطمه راكعی، مجید رضابالا، سیدمجتبی حسینی و... از ديگر کارشناسان مهماني هستند كه در طول این ۲۶ قسمت،‌ در برنامه شرکت خواهند کرد.

منجزي همچنین گفت: «اگر مجموعه مورد قبول واقع شود، در طرح بعدي موضوع پخش يک فيلم را مطرح خواهيم کرد تا بحث کارشناسي به طور خاص روي آن فيلم صورت بگيرد، در صورت اقبال از اين برنامه احتمالا ساخت آن ادامه خواهد يافت.»

انوشه جواهري‌پور تصويربرداري و فرشاد منجزي و محمدفؤاد عباچي نيز به طور مشترك كارگرداني مجموعه يادشده را به عهده دارند.

محقق ،‌ ناظر کيفي و کارشناس برنامه نيز مجيد شاه‌حسيني است. تدوين آن را علي محمد انجام مي دهد و بهروز سياح‌زاده نیز موسيقي آن را ساخته است.


کد مطلب: 6402

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6402/اولين-مجموعه-سينماي-ديني-راه-پخش

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir