تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۳
۰
کد مطلب : ۶۴۰۳

کاتوليک‌هاي مالزي انجيل بدون الله را نپذيرفتند

کاتوليک‌هاي مالزي انجيل بدون الله را نپذيرفتند
به گزارش خيمه،  اخيرا انجيل مالايي زبان براي کاتوليک‌هاي مالزي از چاپ خارج شده که در آن از کلمه «الله» استفاده نشده است. اين انجيل جنجال آفرين از سوي مالايي‌ها با استقبال روبرو نشده‌است. کليساي مالزي نيز به دادگاه شکايت کرده و حق استفاده از الله را براي خود محفوظ مي‌داند.

روزنامه کاتوليک هرالد چاپ آمريکا امروز در مقاله‌اي از استفاده از کلمه عبري «الوهيم» به جاي الله در انجيلي که هفته گذشته به زبان مالايي منتشر و در نمايشگاه بين‌المللي کتاب مالزي عرضه شده است، اعتراض کرد.

پدر اندرو لورنس سردبير روزنامه کاتوليک هرالد به AFP گفت انجيلي که در تمام کليساهاي کاتوليک استفاده مي‌شود، براي نام خداوند از کلمه الله استفاده کرده‌است.

طبق قوانين مالزي، تمام ناشران بايد انجيل‌هاي خود با استفاده از انجيل مورد تأييد کليساي کاتوليک مالزي يا جامعه انجيل منتشر کنند. چندي پيش نيز مالزي براي مدت کوتاهي قانون ممنوعيت استفاده از کلمه الله براي غير مسلمانان را لغو کرد که تحت فشار اسلام‌گرايان افراطي بعد از يک هفته آن را مجددا بازگرداند.

لورنس مي‌گويد مسيحيان مالزي مدتهاست که در عبادات و گفتارشان از الله براي نام خداوند استفاده مي‌کنند و من از دولت مالزي مي‌خواهم تا اين ممنوعيت را بردارد.

تاريخ دادگاه رسيدگي به شکايت کليساي کاتوليک مالزي 28 مي است و انتظار مي‌رود که به نفع کاتوليکها رأي صادر شود.

60درصد مالزيايي‌هاي 27ميليوني، مسلمانند و بقيه اقوامي از چين و هند هستند که داراي ادياني چون مسيحيت، هندوئيزم و بوديسم هستند.
مرجع : yahoo news
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما