تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۰
۰
کد مطلب : ۶۴۰۶

فاز دوم مجموعه «روایتگران راگا» رو به اتمام است

فاز دوم مجموعه «روایتگران راگا» رو به اتمام است
مستند «روایتگران راگا» در دو فاز تهيه مي‌شود‌ که در بخش دوم آن با بيست شخصیت درباره «نقش روحانیت در تاریخ معاصر ری» از جمله آقايان ري‌شهري، فضيلت و غيوري گفت‌وگو خواهدشد.

کارگردان «روايتگران راگا» گفت: «من به عنوان کارگردان اين کار معتقدم که مجموعه به يک فاز سوم تصويري هم نياز دارد زيرا اين دو فاز به تنهايي در تدوين دچارکاستي هايي خواهد شد، مثلا براي قسمت‌هايي که درباره حرم صحبت مي‌شود بايد تصوير حرم، کتيبه‌‌ها و ... را داشته باشيم که در تدوين کنار هم قرار دهيم. با توجه به کيفيت خوبي که کار تا به اينجا دارد،‌ به نظر مي‌رسد فاز سوم آن نيز تصويب شود.»

«ري» با توجه به اهميتي که در تاريخ ايران دارد ، ‌دستمايه ساخت اين اثر قرار گرفته و راگا (‌به معني برکت) نيز اسم ديگر ري است که هردوت اين‌گونه از آن ياد کرده است.

مجموعه يادشده که تصويربرداري‌اش سال گذشته آغاز شد، درباره ري است و از چند منظر به آن مي‌پردازد. اين کار در دو فاز تعريف شده‌است که فاز اول به فرهنگ شفاهي ري مي‌پردازد و حوزه‌هاي مختلف تاريخ،‌ سياست، اقتصاد و اجتماع را دربرمي‌گيرد و فاز دوم بر دو محور ورزش و روحانيت در اين منطقه متمرکز است .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما