مسابقه رسانه‌هاي عاشورايي براي زدودن خرافه از كربلا برگزار شد

12 ارديبهشت 1388 ساعت 13:00

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، هدف از برگزاری مسابقه رسانه‌هاي عاشورايي را زدودن خرافه از واقعه كربلا دانست.


به گزارش خيمه، علیرضا ملکیان در مراسم اختتاميه مسابقات "رسانه‌های عاشورايی" ويژه توليدات ديجيتال در سالن رسول مهر گفت: «برگزاري نخستين مسابقات رسانه هاي عاشورايي حرکت بسيار مؤثر در جهت تبليغ فرهنگ عاشورايي به روش نوين در جامعه به ويژه در بين نسل جوان است.»

رئيس ستاد عاشورائيان فجرآفرين گفت: «مسابقه رسانه‌هاي عاشورايي براي زدودن خرافه از واقعه كربلا برگزار شد و در همين مدت كوتاه تاثير خود را گذاشته است.»

وی افزود: «ستاد عاشورايي فجرآفرين در سال 85 با هدف زدودن خرافات در مراسم عزاداري امام حسين(ع) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشکيل شد که تا کنون حرکت هاي خوبي انجام داده است.»

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصریح کرد: «طي اين 3 سال يك ميليون و 500 هزار جلد كتاب در بيش از 200 عنوان براي مبلغان، دانشجويان و دانش‌آموزان تهيه و توزيع شد و 450 هزار مترمربع بنر با هدف جلوگيري از خرافه تهيه و در سطح كشور نصب شد.»

ملکیان خاطرنشان کرد: «برگزاري بيش از 500 نمايشگاه كتاب عاشورايي در مساجد و هيئت‌ها و 600 اجرا توسط 20 گروه تئاتر از ديگر فعاليت‌هاي ستاد عاشورايي فجرآفرين در اين 3 سال است.»

وی افزود:‌ «ما اميدواريم در سالهاي آتي رسانه‌هاي مكتوب، شنيداري، ديداري و خبرگزاري‌ها را نيز در اين مسابقه وارد كنيم تا دستاوردهاي اين رسانه‌ها هم در مسابقات رسانه‌هاي عاشورايي حضور داشته باشند.»

دبير مسابقه رسانه‌هاي عاشورايي نیز هدف از برگزاري اين مسابقه را ترويج آثار برگزيده در رابطه با رسانه‌هاي عاشورايي، ارزيابي و رده‌بندي مناسب از توليدات ديجيتال درباره قيام امام حسين(ع) دانست.

صرامی شاخصه‌هاي ارزيابي توليدات رسانه‌اي اين مسابقه را سخنان مقام معظم رهبري در ديدارها با مداحان عنوان کرد.

معاون مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «فراخوان مسابقه رسانه‌هاي عاشورايي در بخش‌هاي مختلفي از جمله وبلاگ، پايگاه‌هاي خبري و اطلاع رساني، تم و نواهاي تلفن همراه، نرم‌افزارهاي چند رسانه‌اي و پويا نمايي صورت گرفت.»

دبير مسابقه رسانه‌هاي عاشورايي، اثرات شرکت داده شده در مسابقه را  1464 عنوان ذکر کرد که از اين مجموع 654 سايت و وبلاگ اينترنتي، 396 تم و نواي تلفن همراه، 315 عکس تلفن همراه، 75 نرم‌افزار چند رسانه‌اي، 27 نرم‌افزار تلفن همراه و 7 پويانمايي بوده‌است.

رئيس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: « رسانه‌هاي ديجيتالي جزء حوزه‌هاي پر مخاطب فرهنگي است و از ابزارهاي اثر گذار بر مخاطب محسوب مي‌شود.»

عیسی زارع‌پور برگزاری این‌گونه مسابقات را راهی بومی و فرهنگی برای دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی قلمداد کرد و افزود: « در جریان ناتوی فرهنگی بسترسازی و جریان‌سازی فرهنگی نیاز است تا در این فضا حضور یابیم و با پشتوانه تاریخی و با ابزارهای جدید رسالت تاریخی خود را ایفا کنیم.»

وی قیام عاشورا را داری پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری فرهنگی عنوان کرد.

رئيس مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار خروج از حالت انفعالی در زمینه واردات محصولات فرهنگی دیجیتالی شد و دانسته‌های فرهنگ حسینی را در تولید رسانه‌های دیجیتال ارزشمند ارزیابی کرد.

در پايان از نفرات برگزيده بخش‌های مختلف جشنواره «رسانه‌های عاشورايی» با اهدای جوايزی تجليل شد. 

در بخش "نرم‌افزار چندرسانه‌ای" از حسين عليزاده، محمد خراسانی‌زاده و سيد مهدی حسين‌زاده تجليل شد؛ هم‌چنين در بخش نرم‌افزار تلفن همراه از محمد جواد صلواتی، حسين عليزاده و حميد نجمی به‌عنوان برترين‌ها معرفی و تجليل شد.

در بخش "وبلاگ و پايگاه اطلاع‌رسانی"، روح‌الله گل‌محمدی، مهدی شربی و محمد شهبازی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

 در بخش "پويانمايی" از ميثم خزاعی، رضا الله داديان، محمد اسكندرزاده و در بخش "عكس" از عليرضا ذاكر، مجيد شلالوند، فهيمه خادمی و در بخش "تم تلفن همراه" از مهدی هادوی تهرانی تجليل شد.


کد مطلب: 6460

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6460/مسابقه-رسانه-هاي-عاشورايي-براي-زدودن-خرافه-كربلا-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir