در آنکارا؛

همایش بین‌‌المللی امام‌علی(ع) برگزار مي‌شود

12 ارديبهشت 1388 ساعت 13:24

همایش بین‌المللی امام علی(ع) از سوی دانشگاه ترکیه 27 آذرماه سال‌جاري به مدت سه روز در آنكارا برگزار می‌شود.


موضوعات پیشنهادی برای بررسی در این همایش، امام علی(ع) به عنوان شخصیتی تاریخی، امام علی(ع) به عنوان شخصیتی الهی،‌ امام علی(ع) در اساطیر ئ اعتقاد مردم و امام علی(ع) در فرهنگ و ادبیات و تصوف اعلام شده است.

دانشگاه "نهم ایلول" ترکیه در هدف از برگزاري اين همايش آورده است: «امام علی بن ابی‌طالب(ع) بدون شک یکی از مهمترین شخصیت‌های است که در طول تاریخ، محبوب و مورد احترام جامعه اسلامی بوده و این محبت و احترام تا امروز بی‌وقفه و روزافزون تداوم یافته است. این موقعیت و ویژگی ایشان به عنوان یکی از بارزترین شخصیت‌های اسلام بعد از رسول الله(ص) مربوط است. از این رو، درباره این شخصیت گران‌قدر در ترکیه و دیگر نقاط جهان، سخنرانی‌ها، همایش‌ها و فعالیت‌های علمی بسیاری صورت پذیرفته است.

با توجه به جایگاه و اهمیت ایشان نزد اهل تسنن و نزد علویان و شیعیان که موجب یادآوری مکرر نام ایشان می‌شود، بر آن شدیم تا این شخصیت را یک بار دیگر به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

ما بر این باور هستیم که به وسیله موضوعاتی که که در این همایش بین‌المللی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گام بزرگی در راه شناخت این شخصیت بزرگ خواهیم پیمود.»

بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش، تاریخ تسلیم چکیده مقاله، 20 ژوئن 2009 برابر با 30 خرداد 1388 است و همایش نیز در روزهای 18 تا 20 دسامبر 2009 برابر با 27 تا 29 آذر 1388 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش،‌ می‌توانند با تلفن 00902322852932 و یا پست الکترونیکی int.ali.symp2009@yahoo.com ارتباط بگیرند.


کد مطلب: 6463

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6463/همایش-بین-المللی-امام-علی-ع-برگزار-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir