آيت الله نوري همداني، ساخت فيلم موهن عليه مقدسات شيعه را محکوم کرد

http://www.irna.ir , 16 ارديبهشت 1388 ساعت 10:04

شهرستان‌ها: آيت الله حسين نوري همداني، ساخت فيلم موهن عليه مقدسات شيعه توسط يک گروه کويتي را بشدت محکوم کرد.


 این مرجع تقلید در ديدار تعدادي از مديران سازمان پدافند غير عامل کشور با اشاره به نفوذ وهابيت در کشور کويت، گفت: «عده‌اي در کويت مشغول ساخت فيلمي موهن عليه اهل بيت(ع) هستند و اين امر با حمايت و نفوذ وهابيون اين کشور صورت مي‌گيرد.»

اشاره آیت‌الله نوری همدانی به سریالی است که یک گروه کویتی در حال ساخت آن هستند و ساخت دکور آن را در نزدیکی دمشق در سوریه به پایان برده‌اند. وزیر اوقاف سوریه پیش‌تر گفته بود که در صورت به نمایش درآمدن چهره ائمه اجازه تصویربرداری این سریال در خاک سوریه داده نمی‌شود. اما تهیه‌کنندگان این فیلم معتقدند هدف از ساخت این فیلم تقریب شیعه و سنی است.

ایشان به اشاره به موارد مشابه در گذشته گفت:‌ «ما در برابر کشور هلند که به پيامبر اسلام اهانت کرد ايستادگي کرديم و اگر کويت به امامان(ع) ما اهانت کند در برابر آن نيز ايستادگي خواهيم کرد.»

این سریال با بودجه‌اي معادل سه ميليون دلار راجع به زندگي امام حسن(ع) و امام حسين(ع) ساخته می‌شود. گفته شده قرار است در اين فيلم چهره این دو امام(ع) به تصوير کشيده شود و حتی نام بازیگر نقش امام حسین اعلام شده است. محمدباقر مهری نماینده مراجع شیعه در کویت دیدن این سریال را در صورت ساخت تحریم کرده است.


کد مطلب: 6525

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6525/آيت-الله-نوري-همداني-ساخت-فيلم-موهن-عليه-مقدسات-شيعه-محکوم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir