ايران و عراق از هوا و زمين و دريا تبادل زائر مي‌کنند

وکالة انباء براثا , 17 ارديبهشت 1388 ساعت 12:49

جهان-خيمه: وزراي راه ايران و عراق با امضاي قراردادي متعهد شدند تا همه زمينه‌هاي حمل و نقل دريايي، هوايي، زميني و ريلي را براي رفت‌وآمد زائران دو کشور گسترش دهند.


عامر عبدالجبار وزير راه عراق و حميد بهبهاني وزير راه ايران در نشست مشترک با رسانه‌ها در عراق اعلام کردند که دو کشور توافق کرده‌اند تا تمام زمينه‌هاي حمل و نقل و ارتباطي اعم از هوايي، زميني، دريايي و ريلي را براي تردد زوار دو کشور و زيارت اماکن مقدسه ايران و عراق، گسترش دهند.

بهبهاني و عبدالجبار گفته‌اند که تا سه روز آينده 5کارگروه براي تحقيق در زمينه گسترش خدمات حمل‌ونقل ميان دو کشور تشکيل مي‌دهند تا هر چه سريعتر نتايج تحقيقات کارشناسي را به مسئولان امر ارئه و کار شروع ساخت تجهيزات مورد نياز کليد زده شود.

در حال حاضر شرکتهاي ملي هواپيمايي و دريايي عراق در ايران دفاتر نمايندگي دارند که متأسفانه چندان جوابگوي سيل مشتاقان زيارت عتبات عاليات نيستند و بايد با گسترش آنها و حضور شرکتهاي خصوصي، اين نياز برطرف شود.

همچنين ورود و خروج زميني زوار به کندي و با  صرف هزينه و وقت زياد صورت مي‌گيرد؛ از سويي نيز مسافران با ناامني جاده‌ها روبرو هستند که شايسته است وزارت راه‌وترابري به حل اين مشکل بپردازد.


کد مطلب: 6534

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6534/ايران-عراق-هوا-زمين-دريا-تبادل-زائر-مي-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir