آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از شیعیان آمریکا:

امروز جهان تشنه معارف مکتب اهل بیت است

27 آذر 1386 ساعت 17:39

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از شیعیان آمریکا با بیان این که امروز جهان تشنه مکتب اهل بیت(ع) است، پیروی انقلاب ایران و حزب الله لبنان را از جمله دلایل توجه جهانیان به مکتب اهل بیت (ع)دانست.


به گزارش خیمه، حضرت آيت ‌الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، 26 آذرماه در ديدار جمعي از شيعيان آمريكا، فهم بيشتر و بهتر از اسلام و مكتب تشيع، عمل بهتر به آن، تبليغ بيشتر و قانع نشدن به مسلمان بودن خود را چهار وظيفه مهم مسلمانان در شرايط فعلي دانست. 

وي خطاب به حاضران با تبريك روي آوردن آن‌ها به دين مبين اسلام و مكتب اهل بيت(ع) گفت: خداوند با هدايت به اين راه نعمت بزرگي را به شما عطا كرده است و اين نشان از پاكي قلب و روح شماست. 

اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه بحمدالله امروز گوش‌هاي فراواني در دنيا براي شنيدن پيام اسلام وجود دارد، تصريح كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و حزب‌الله لبنان اراده براي شنيدن پيام مكتب اهل بيت(ع) بيشتر شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: مردم دنيا مي‌خواهند بدانند كه اين مذهب چه ويژگي‌هايي دارد كه سبب چنين پيروزي‌هاي بزرگي شده است و  رمز اين پيروزي در آموزه‌هاي قرآن، نهج البلاغه و كلمات امام سجاد(ع) بيان شده است. 

حضرت آيت ‌الله مكارم شيرازي با اشاره به اين‌كه امروز فرصت خوبي براي ارسال پيام اسلام و مكتب اهل بيت(ع) به جهانيان فراهم شده است، گفت: اگر نتوانيم از اين فرصت طلايي به خوبي استفاده كنيم، در روز قيامت جوابي نخواهيم داشت. 

استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم همچنين دشمني‌هاي دشمنان اسلام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: دشمنان ما وقتي مي‌بينند كه ما هر روز پيش‌روي مي‌كنيم و مردم جهان گروه گروه به دين اسلام مي‌پيوندند، تلاش‌هاي فراواني عليه ما مي‌كنند. 

وي افزود: آن‌ها به وسيله ماهواره‌ها، سايت‌هاي اينترنتي و رسانه‌هاي گروهي ديگر به شبهه‌افكني و ايجاد شك و ترديد مي‌پردازند، ولي به لطف خدا همه شبهات و سخنانشان پاسخ قاطع دارد.
 
اين مرجع تقليد در ادامه با تأكيد بر اين‌كه حوزه علميه قم در حال حاضر بزرگ‌ترين مركز علمي جهان اسلام است، ابراز داشت: امروز چهل هزار طلبه در حوزه علميه قم تحصيل مي‌كنند كه ده هزار نفر از آن‌ها از نود كشور اسلامي جهان آمده‌اند و سيصد مركز پژوهشي نيز براي تحقيق در علوم اسلامي، قرآني، حديث و فقه در اين حوزه علميه فعال است. 

وي در پايان فعاليت سايت‌هاي اينترنتي قوي و كانال‌هاي ماهواره‌اي اسلامي را نيز كه به تبليغ و پاسخ به شبهات و سؤالات مي‌پردازند، مورد توجه قرار داد.


کد مطلب: 658

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/658/امروز-جهان-تشنه-معارف-مکتب-اهل-بیت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir