تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۶۵۹۱
اعتراض به سخنان امام جماعت مسجد‌الحرام

تضییع حقوق شهروندی شیعیان عربستانی

تضییع حقوق شهروندی شیعیان عربستانی
«محمد الحسين» رئيس انجمن دفاع از حقوق بشر عربي در بيانيه‌اي اعلام کرده است که اظهارات عادل الکلباني امام جماعت مسجدالحرام، تنها افکار يک فرد نيست؛ بلکه نماينده افکار و آراء هيأت حاکمه سعودي و شوراي افتاي اين کشور است. به عقیده او این مسائل سبب شده تا عربستان به عنوان حامي تروريست‌ها و متجاوزان به حقوق انسانها و شيعيان در جهان شناخته شود.

شيخ عادل الکلباني امام جماعت مسجدالحرام که خود را اوباماي مسلمانان مي‌داند، چند روز پيش در مصاحبه با بي‌بي‌سي گفته بود که همه علماي شيعه را بدون استثنا کافر هستند. او بيشتر شيعيان را نیز کافر ناميده بود.

الحسين در بخش ديگري از بيانيه خود، که اولین عکس‌العمل جدی از دنیای عرب به این سخنان است، آورده است که علماي افراطي اهل‌سنت پيش‌تر هم سابقه تکفيري دانستن شيعيان و علماي شيعه و مباح دانستن خون پيروان اهل‌بيت(ع) را داشته‌اند. 

رئيس انجمن دفاع از حقوق بشر عربي اظهارات الکلباني را در ادامه تضييع حقوق شهروندي شيعيان عربستان دانسته و گفته است که اتحاد شيعي-سني با اين سخنان در معرض تهديد است و سبب تضييع حق کساني که در راه ايجاد وحدت ميان همه فرقه‌هاي اسلامي تلاش دارند، مي‌شود.

محمد الحسين در پايان بيانيه خود مشکلات جهان اسلام را بسيار فراتر و بيشتر از اين دانسته و خواستار بيشتر شدن اهتمام علماي مذاهب مختلف اسلامي به حل مشکلات اقتصادي، سياسي و فرهنگي مسلمانان شده است.
مرجع : وکالة انباء براثا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما