تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۱۳
۰
کد مطلب : ۶۶۴۸
با وجود اعتراض رهبر کلیسای کاتولیک بریتانیا

یک روحانی مسلمان مدیر بخش دینی‌بی‌بی‌سی شد

یک روحانی مسلمان مدیر بخش دینی‌بی‌بی‌سی شد
رادیو - تلویزیونی بریتانیا (بی‌بی‌سی) برای نخستین بار در تاریخ این خبرگزاری یک روحانی مسلمان را به عنوان مدیر بخش تولید برنامه‌های دینی خود برگزید؛ با این انتخاب، کلیسای کاتولیک انگلیس به شدت از تضعیف آراء و نظرات زعمای مسیحی و نیز کم‌رنگ شدن پرداختن به دین مسیحیت در این خبرگزاری ابراز نگرانی کرد.

عقیل احمد که پیش از این در شبکه چهار تلویزیون بریتانیا مشغول به فعالیت بود، به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره بی‌بی‌سی و مدیر بخش «دین و اخلاق» آن،‌ انتخاب شده‌است.

احمد پیش‌تر هم در شبکه چهار تلویزیون انگلیس در بخش برنامه‌های دینی فعالیت داشته و انتقال او به بی‌بی‌سی به دلیل اشراف کاملش به ادیان اسلام و مسیحیت، دو دین غالب و اصلی بریتانیا بوده است.

وی پیش از این فیلم مستندی با عنوان «نجات کودکان فقیر و جادوگر آفریقا» ساخته که درباره کودکان فقیر کشور نیجریه و تلاش آنها برای آموختن علم جادوگری و امرار معاش از این راه است؛ این مستند، جایزه «بافتا» را از آن خود کرده است.

ماه گذشته، «روان ویلیامز»، اسقف کلیسای کانتربری و رئیس کاتولیک‌های بریتانیا به «مارک تامبسون»، مدیر شبکه بی‌بی‌سی گفته بود که می‌ترسم با این اتخاب صدای مسیحیت در انگلیس خاموش شود.

«نایجل ماکلوف» اسقف منچستر هم گفته است که ما برنامه‌های دینی‌ای که تحت مدیریت عقیل احمد تولید می‌شود را به دقت زیر نطر خواهیم گرفت.

در طول ۸۷ سال فعالیت بی‌بی‌سی، این دومین باری است که یک غیرمسیحی مدیر برنامه‌های دینی این شبکه می‌شود.
مرجع : middle east online
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما