سیدمحمدحسین فضل الله:

چرا پاپ از غزه دیدار نکرد؟

اخبار شیعیان , 28 ارديبهشت 1388 ساعت 10:27

جهان-خیمه: چرا پاپ از غزه و مردم مظلوم و ستمدیده آ‌ن كه با شنیع‌ترین عملیات كشتار و تجاوزگری‌ رو به‌رو شده‌اند، دیدار نكرد؟


آیت‌­الله سیدمحمدحسین فضل الله، عالم برجسته شیعه در لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیروت اظهار داشت: بسیاری از محافل رسمی عربی از طریق استقبال از نخست وزیر حكومت راست گرای صهیونیستی كه صراحتا مخالفت خود را با عقب‌نشینی از جولان و اصل تشكیل كشور مستقل فلسطین اعلام كرده سعی دارند تا وجهه این حكومت را بهبود ببخشند.

وی افزود: این در حالی است كه او عملا حتی از اعطای جزیی‌ترین حقوق فلسطینیان خودداری كرده و به آنها پیشنهاد مرتبط ساختن صلح با امنیت و شكوفایی را می‌دهد، به طوری كه به آنها می‌گوید با ما در زمینه امنیتی و اطلاعاتی علیه آزادگان در كشورهایتان و فلسطین همكاری كنید، در ازای آن ما به شما وعده شكوفایی اقتصادی در سایه ذلت و اشغالگری را می‌دهیم.

خطیب جمعه منطقه شیعه‌نشین ضاحیه(حومه جنوبی بیروت) اشاره كرد: برخی طرفهای عربی دچار فرهنگ شكست و تسلیم شده‌اند و با رژیم اشغالگر هماهنگی می‌كنند و به ایران به عنوان مشكلی كه باید از آن رها شد، می‌نگرند. وی ادامه داد: سخنانی كه این روزها در پشت پرده‌های سیاسی عربی رسمی می‌گذرد آن است كه عربها چگونه به نتانیاهو نزدیك شوند با اینكه او، زمینه حفظ آبروی عربها را نیز فراهم نكرد.

آیت‌الله فضل‌الله با اشاره به تلاش كشورهای عربی برای ورود به جبهه‌ا‌ی متحد علیه ایران با رژیم صهیونیستی بنا به پیشنهاد این رژیم، تاكید كرد كه برخی محافل رسمی عربی در حالی به فكر هماهنگی با رژیم غاصب افتاده و به ایران به عنوان یك مشكل نگاه می‌كنند و به دنبال رهایی از آن هستند كه در قبال مسایل جهان عرب و اسلام به ویژه مساله فلسطین به سختی افتاده‌اند و در تلاش جهت خلاص شدن از این مساله هستند.

وی همچنین تاكید كرد: ما همچنان نسبت به طرحی مبنی بر توسعه همكاری‌های امنیتی با دشمن در اراضی اشغال شده فلسطین و خارج از آن تحت عنوان فعال سازی سازمان‌های امنیتی فلسطین هشدار می‌دهیم و معتقدیم كه این اقدام در پاسخ به درخواست‌های دشمن انجام می‌شود و امنیت كشورهای عربی و اسلامی را از بین می‌برد.

وی هشدار داد نقشه‌ای در حال طراحی است كه هدف آن گسترش دایره همكاری امنیتی با دشمن در داخل فلسطین اشغالی و خارج آن است كه گاه با عنوان فعال كردن دستگاههای امنیتی رسمی فلسطین و گاه با عنوان مقابله با تلاشها برای ضربه زدن به امنیت و ثبات فلسطین مطرح می‌شود. خطیب جمعه همچنین هشدار داد، نشانه‌های پذیرش این نقشه جهنمی خطرناك در حال ظاهر شدن است به طوری كه در شصت و یكمین سالگرد اشغال فلسطین، پیامهای تبریك به اسراییل به خاطر آنچه كه آن را استقلال می‌نامند، ارسال می شود.

این مرجع شیعه لبنان همچنین با اشاره به تلاش جهت گسترش دایره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در جهان عرب و اسلام تاكید كرد: این امر به سود اسراییل و آمریكا است؛ اما موجب محاصره فلسطینیان توسط مسلمانان به جای كمك به آنها جهت بازگرداندن حقوق اسلامی و عربی‌شان خواهد شد؛ لذا ما نسبت به هر گونه پاسخ‌گویی به این طرح جهنمی و خطرناك هشدار می‌دهیم كه متاسفانه برخی ظواهر آن در ارسال پیام‌های تبریك كشورهای عربی به مسوولان دشمن به مناسبت آنچه كه "استقلال اسراییل" نامیده شده، جلوه‌گر شده است.

آیت‌الله فضل‌الله همچنین با اشاره به سفر پاپ بندیكت شانزدهم، رهبر كاتولیك‌های جهان به اراضی اشغالی، به مسلمانان و مسیحیان در فلسطین اشغالی به دلیل هشدار دادن به پاپ در خصوص خطرات موجود و ضرورت جانبداری وی از مردم مظلوم فلسطین تبریك گفت. وی همچنین با مطرح كردن این سوال كه چرا پاپ از غزه و مردم مظلوم و ستمدیده آ‌ن كه با شنیع‌ترین عملیات كشتار و تجاوزگری‌ رو به‌رو شده‌اند، دیدار نكرد، عنوان داشت: ما نسبت به این موضوع كه مواضع رسمی دینی به جایگاهی برای حمایت از جنایتكاران تبدیل شود، هشدار می‌دهیم زیرا این مساله راه را برای كشتارهایی گروهی هموار می‌كند كه موجب آ‌سیب دیدن كل بشریت شده و صلح جهانی را از بین می‌برد.

وی در ادامه به جنگ آمریكا در افغانستان و پاكستان علیه غیرنظامیان اشاره كرد و افزود:‌جنگ آمریكا علیه مستضعفان در افغانستان و پاكستان موجب شده كه غیر نظامیان در این كشورها با چیزی شبیه كشتار جمعی روبه‌رو شدند و شاهد هستیم كه آمریكایی‌ها با درخواست ریس جمهور افغانستان مبنی بر توقف این حملات مخالفت كرده‌اند و در واقع سعی دارند وجهه شكست خورده خود را با پایمال كردن حقوق مستضعفان ترمیم كنند.

آیت‌­الله فضل‌الله همچنین با اشاره به كشف شبكه‌های جاسوسی در لبنان تاكید كرد: این هجوم اطلاعاتی صهیونیست‌ها علیه لبنان چیزی شبیه یك جنگ باز است و با توجه به درخواست آمریكا مبنی بر خلع سلاح مقاومت، از هماهنگی از پیش تعیین شده آمریكا با دشمن جهت از بین بردن ثبات امنیتی لبنان حكایت دارد لذا از مقاومت ارتش و سازمان‌های دولتی می‌خواهیم كه نسبت به این مساله هوشیار باشند و از مجاهدان نیز می‌خواهیم كاملا آماده بوده و مانع از تحقق این امر شوند زیرا حفظ امنیت داخلی لبنان اولویتی بزرگ برای همه است كه باید تمام توجهات سیاسی و غیر سیاسی‌شان را به این امر معطوف سازند.


کد مطلب: 6709

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6709/چرا-پاپ-غزه-دیدار-نکرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir