ساخت فیلم تاریخ مسلمانان در هالیوود

tradearabia.com , 28 ارديبهشت 1388 ساعت 16:18

جهان۰خیمه: یک شرکت فیلم‌سازی در آمریکا تصمیم دارد تا فیلمی از سیر پیشرفت مسلمانان در رشته‌های هنری، ادبی و علمی بسازد.


شرکت رسانه‌ای تاریخ گم‌شده(LHMV) که یک شرکت جهانی تازه‌تأسیس در امور سینما و رسانه است، طرحی در دست دارد تا بر اساس آن پروژه عظیم سینمایی-تلویزیونی درباره مسلمانان خاورمیانه و نیز مخترعان، هنرمندان و رهبران عرفانی آنها بسازد.

«مایکل همیلتون مورگان» مدیر و مؤسس شرکت تاریخ گمشده، مدت‌هاست که درباره اندیشمندان و متفکران مسلمان تحقیق می‌کند. تعداد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران مسلمان در خاورمیانه اعلام کرده‌اند مه حاضرند با مورگان در این پروژه عظیم همکاری کنند. او این روزها در خلیج فارس به سر می‌برد تا به بررسی پیشنهادات همکاری‌ها رسیدگی کند.

مورگان می‌گوید همانگونه که فیلم‌های زیادی درباره شخصیت‌های افسانه‌ای مانند سندباد و علی‌بابا ساخته شده، نیاز داریم تا فیلم‌هایی نیز بر اساس شخصیت‌های واقعی جهان اسلام همچون «جابربن حیان» بسازیم.

نخستین داستانی که قرار است به فیلم تبدیل شود،‌ داستان کشمکش‌های هارون‌الرشید و مأمون عباسی با دو دانشمند عصر خود «جابربن حیان» پدر علم شیمی مدرن و «خوارزمی» بنیانگذار علم جبر است.

پس از آن نیز داستان‌ها با ساخت فیلم‌هایی درباره «ابن‌هیثم» مؤسس روش‌شناسی علوم مدرن در قرن ۱۱ میلادی در قاهره و «ابن‌فرنس» سازنده نخستین هواپیمای بدون موتور در سال ۸۷۵ میلادی در اندلس ادامه می‌یابد.

شرکت تاریخ گمشده دارای بیش از ۳۰۰میلیون مخاطب در دنیا از طریق رسانه‌هایی چون رادیو، تلویزیون و روزنامه‌هایش دارد. مورگان ماه گذشته میلادی در مصر از حسنی مبارک مدال ملی هنر و علوم دریافت کرد.


کد مطلب: 6726

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6726/ساخت-فیلم-تاریخ-مسلمانان-هالیوود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir