تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۶۷۴۲

مراجع نجف‌اشرف ارتحال آيت‌الله بهجت را تسليت گفتند

مراجع نجف‌اشرف ارتحال آيت‌الله بهجت را تسليت گفتند
آيت‌الله سيستاني در بيانيه‌اي اعلام کرده است که خبر ارتحال عالم رباني حضرت آيت‌الله آقاي حاج شيخ محمد تقي بهجت قدس‌سره‌الشريف موجب اندوه و تاسف فراوان گرديد.

در بيانيه آيت‌الله سيستاني آمده است: «فقدان آن بزرگوار که از بزرگان علماي اعلام و از جايگاه معنوي بالاي برخوردار بودند ثلمه‌اي بزرگ است.

اينجانب اين ضايعه دردناک را به آستان مقدس حضرت ولي عصر ارواحنا فداه و به حوزه‌هاي علميه مخصوصا حوزه مقدسه قم و به آقازادگان مکرم و ديگر بستگان آن مرحوم و به عموم مومنين تسليت و تعزيت عرض می‌نمایم و براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي بازماندگان صبر جميل واجر جزيل مسئلت دارم.»

آيت‌الله محمد سعيد حکيم از ديگر مراجع نجف اشرف نيز در بيانيه‌اي ارتحال آيت الله بهجت را تسليت گفتند.

دفتر آيت‌الله اسحاق فياض نيز در بيانيه‌اي ضمن عرض تسليت اعلام کرده است که مجلس يادبودي به مناسبت ارتحال عالم رباني آيت الله بهجت امروز چهارشنبه در نجف‌اشرف برگزار مي‌کند.

سيد عبدالعزيز حکيم، رييس مجلس اعلاي اسلامي و فراکسيون ائتلاف يکپارچه ملي در مجلس نمايندگان عراق ، مقتدا صدر، رهبر جريان صدر در دو بيانيه جداگانه که روز سه شنبه در بغداد منتشر شد، عروج ملکوتي آيت الله شيخ محمدتقي بهجت را تسليت گفتند.

سيد عبدالعزيز حکيم در بيانيه خود اعلام کرده است که با حزن و اندوه خبر ارتحال آيت‌الله شيخ محمدتقي بهجت را دريافت کرديم.

حکيم از آيت‌الله بهجت به عنوان الگوي علم و پرهيزگاري ياد کرده و افزوده است: «ايشان در طول عمر با برکت شان همواره در اعتلاي کلمه حق و نشر اصول علوم و معرفت نقش داشتند و حوزه‌هاي علميه را از علوم مختلف اسلامي سرشار کرده اند.»

در اين بيانيه آمده است: «به همين مناسبت به امام عصر صاحب‌الزمان(عج) و امت اسلامي و مراجع عظام و حوزه‌هاي علميه و خانواده مکرم آن مرحوم تسليت مي گوييم.»

دفتر شهيد صدر وابسته به مقتدا صدر، روحاني عراقي نيز، ارتحال اين عالم رباني را به همه مسلمانان جهان تسليت گفت.

دفتر شهيد صدر به همين مناسبت سه روز عزاي عمومي در عراق اعلام کرده و گفته است که در اين ايام حزن و اندوه، تمامي دفاتر شهيد صدر در نجف اشرف بسته مي‌شوند.

براساس اين بيانيه، در سراسر عراق سه روز عزاي عمومي اعلام و آيين‌هاي سوگواري و عزاداري برگزار مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما