برگزاری دوره تربیت خطیب در سازمان تبلیغات اسلامی

31 ارديبهشت 1388 ساعت 13:22

جامعه-خیمه: دوره تربیت خطیب جهت آشنایی روحانیون استان تهران با مباحث روز تبلیغ، در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در حال برگزاری است.


اداره آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات استان تهران دوره تربیت خطیب را برای روحانیون و مبلغان سطح شهر تهران برگزار می‌کند.

این دوره که برای تعدادی از روحانیون باسابقه تبلیغی برگزرا می‌شود، دارای دروسی و سرفصل‌هایی از جمله ادبیات آیینی در تبلیغ، رسانه‌ها و وسایل رتباط جمعی در دنیای امروز و کاربرد آن در تبلیغ دین، فرازهایی از تاریخ اسلام، مقتل‌خوانی و مقتل شناسی، رفتار و اخلاق تبیلغ، روانشناسی تبلیغ، حدیث‌شناسی،‌ فن خطابه و نیز مباحث آشنایی با اینترنت است.

همچنین اساتیدی چون دکتر تجلیل استاد ادبیات دانشگاه تهران، دکتر توانایی استاد روانشناسی دانشگاه، دکتر کامرانیان استاد حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام مرتضی وافی مدیر مسئول ماهنامه خیمه از مدرسان این دوره هستند.

شرایط ثبت‌نام کنندگان در دوره، داشتن مدرک سطح ۲ حوزوی به همراه حداقل ۴ سال سابقه تبلیغ برای برادران و نیز مدرک سطح ۳ مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران برای داوطلبان خواهر اعلام شده است.

دوره تربیت خطیب سازمان تبلیغات استان تهران از ۱۴ اردیبهشت ماه شروع شده و به مدت دوماه‌ونیم ادامه می‌یابد. به کلیه شرکت کنندگان در صوت قبولی در امتحانات پایان دوره، گواهینامه اتمام دوره آموزشی تربیت خطیب از سوی سازمان داده می‌شود که از برخی نیز برای اعزام به مناطق محروم در ایام تبلیغی دعوت به همکاری می‌شود.

گفتنی است این دوره صرفا برای برادران بوده که پس از اتمام آن، دوره تربیت خطیب ویژه خواهران با حضور همین اساتید برگزار می‌شود.


کد مطلب: 6771

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6771/برگزاری-دوره-تربیت-خطیب-سازمان-تبلیغات-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir