1000 مبلغ در ایام فاطمیه از قم به سراسر کشور اعزام می‌شوند

5 خرداد 1388 ساعت 13:13

ایران‌زمین: مديرکل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه کشور از اعزام 1000 مبلغ درايام فاطميه از قم به سراسر کشور خبر داد.


حجت‌الاسلام سيدجلال رضوي‌مهر گفت اين تعداد مبلغ در ايام تبليغي فاطميه از پنج تا ۱۵خردادماه امسال به ساير استان‌ها اعزام مي‌شوند. همچنین ۱۰ هزار مبلغ در روزهای تبليغ به شهرهاي محروم، روستاها و بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد.

وي بیان کرد که اين مبلغان براي تاثيرگذاري و ماندگاري بيشتر تبليغ با بسته‌هاي فرهنگي شامل کتاب، نرم افزار، پوستر، کارت‌هاي بازي آموزشي به امر تبليغ مي‌پردازند.

مديرکل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه کشور با اشاره به وجود معضلات مختلف فرهنگي، ديني و اعتقادي در استان ها، اعزام مبلغ را با نيازسنجي و شناسايي محيط و معضلات آن عنوان کرد که در اين راستا اعزام مبلغان بومي هر شهر در اولويت اعزام آنان در دستور کار قرار دارد.

رضوی‌مهر برگزاري سلسله آزمون‌هاي تبليغي براي سطح‌بندي مبلغان را براي ارتقا سطح علمي، آگاهي و تبليغي آنان بیان کرد.

وي بیشترین اعزام‌ها را به ترتيب به استان‌هاي لرستان، کرمانشاه، سيستان و بلوچستان و کرمان عنوان کرد.

مديرکل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه کشور از تدوين اطلس فرهنگ تبليغي استان ها خبر داد که اين کتاب به شناسايي محيط و وضعيت حاکم بر شهرها در ۳۰ محور از جمله بافت فرهنگي، محيط، زبان، مساجد، مبلغان برجسته آن شهر، چهره‌هاي مردمي و حوزوي آن مي‌پردازد.

رضوی­‌مهر با اشاره به انجام بخشي از اين اطلس قرآني زمان تکميل اين اطلس فرهنگ تبليغي را پنج‌ماه آينده تخمين زد.

وي به کمبود مبلغ و نياز به بيش از ۱۰هزار مبلغ در سطح کشور اشاره کرد و بیان کرد که اکنون نمي‌توانيم پاسخگوي نياز تبليغي باشيم و اين نياز در برخي ايام چون رمضان و محرم بيشتر مي‌شود.


کد مطلب: 6853

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6853/1000-مبلغ-ایام-فاطمیه-قم-سراسر-کشور-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir