فضل‌الله در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا:

قرآن كريم بر گفت‌و‌گوی ميان تمدن‌ها تأكيد دارد

ایکنا , 5 خرداد 1388 ساعت 10:50

جهان: علامه سيد «محمد حسين فضل‌الله» مرجع شيعيان لبنان قرآن كريم را منبعی مهم دانست كه بر گفت‌وگوی ميان تمدن‌ها تأكيد دارد.


علامه فضل‌الله در ديدار با گروهی از سفيران و نمايندگان سابق كنگره آمريكا گفت: قرآن كريم همواره بر گفت‌و‌گوی تمدنی و انسانی با مسيحيان و يهوديان تأكيد دارد و در عين حال هرگونه گفت‌و‌گو با ظالمان (چه مسلمان و چه مسيحی و چه یهودی) را رد می‌كند؛ زيرا اين گروه اهل گفت‌و‌گو نيستند؛ بلكه مفسد فی الأرض و طغيان‌گر شمرده می‌شوند.

فضل‌الله با بيان اين‌كه محدوديتی برای گفت‌و‌گوی مسلمانان با ديگر گروه‌های دينی وجود ندارد، افزود: شخصيت‌های اداره كننده گفت‌و‌گوی بين تمدن‌ها و انسان‌ها بسيار مهم هستند و با توسعه دايره گفت‌و‌گو می‌توان تمامی موضوعات را مورد بررسی قرار داد.

مرجع عالی شيعيان در لبنان در ادامه با اشاره به مسأله فلسطين و مشكلات شهروندان اين كشور اظهار كرد: اكنون ملت مظلوم فلسطين و پنج ميليون از شهروندان اين كشور به دليل تجاوزهای دشمن صهيونيستی آواره شده‌اند؛ بنابراين در اين مسأله نمی‌توان با اين رژيم وارد گفت‌و‌گو شد؛ زيرا مسأله حقوق مظلومان فلسطين مسأله‌ای نيست كه بتوان به سادگی از آن گذشت.

وی همچنين تصريح كرد: با توجه به چنين شرايطی، گفت‌و‌گو با سران صهيونيسم به رسميت شناختن جلاد، غاصب و ظالم شمرده می‌شود و اين مسأله‌ای است كه نه تنها اسلام آن را رد می‌كند؛ بلكه تمامی اديان، قوانين و نظام‌های ارزشی و حقوق بشر آن را نمی‌پذيرد.

علامه محمدحسين فضل‌الله در پايان تلاش شرق و غرب برای تحقق صلح بر اساس حقيقت و عدالت را خواستار شد و تأكيد كرد: چنين صلحی سطحی و زودگذر نبوده؛ بلكه با تكيه بر قوانين اساسی انسانی پايه ريزی می‌شود.


کد مطلب: 6854

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6854/قرآن-كريم-گفت-و-گوی-ميان-تمدن-ها-تأكيد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir