به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)

نمایشگاه‌های فرهنگی در اراک برپا شد

5 خرداد 1388 ساعت 14:22

ایران‌زمین: نمایشگاه‌های فرهنگی «بانوی بی‌نشان» و «بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)» به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در اراك داير شده است.


در نمايشگاه فرهنگی «بانوی بی‌نشان»، ماكت كوچه بنی‌هاشم، بيت‌الزهرا(س)، قبرستان بقيع، نخلستان كوفه، بيت‌الحيدر و غيره به نمايش گذاشته شده است.

بيت‌الحيدر خانه‌ای بيرون از مسجد كوفه كه دارای دو قسمت است، يك اتاق مربوط به حسنين(ع) است و اتاق ديگر اتاق بزرگی است كه از سنگ‌هايی به رنگ سياه مفروش است.

غرفه مؤسسه خيريه فاطميون اراك از ديگر غرفه‌های موجود در اين نمايشگاه است كه نمونه‌ای از اقلام اهدايی به خانواده‌های فقير در آن به نمايش درآمده است.

همچنين غرفه نمايش و كليپی در اين نمايشگاه وجود دارد و صحنه‌های به‌يادماندنی تفحص شهدا را به نمايش می‌گذارد كه با استقبال بسيار علاقه‌مندان مواجه است.

غرفه شهدا در مورد شهدای گمنام از ديگر غرفه‌های اين نمايشگاه است كه نماد ايام دفاع مقدس، بازگو كننده خاطرات دوران دفاع مقدس است.

ايستگاه بلوتوث‌ صلواتی ويژه كليپ‌های مذهبی و نرم‌افزاهای دينی و قرآنی و عرضه كتب و محصولات مذهبی و فرهنگی از ديگر بخش‌های اين نمايشگاه است.

اين نمايشگاه به‌همت پايگاه شهيد فهميده مسجد «آقاضيا‌ء‌الدين» و شهرداری اراك صبح و عصر برای بازديد علاقمندان داير است.

در نمایشگاه «بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)» نیز ماكت‌هايی از قبرستان بقيع، بيت‌الاحزان حضرت فاطمه(س)، نخلستان و كوچه‌های بنی‌هاشم، محل به شهادت رسيدن حضرت فاطمه(س) به نمايش گذاشته شده است.

اين نمايشگاه هم‌زمان با دهه دوم فاطميه صبح و عصر عصر در خيابان امام خمينی اراك برای بازديد علاقه‌مندان داير است.

عرضه محصولات فرهنگی، صوتی و تصويری و به نمايش گذاشتن بيش از يكصد كتاب با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و ايستگاه بلوتوث سوگواری‌ و نوحه‌سرايی ايام فاطميه از ديگر بخش‌های نمايشی اين نمايشگاه است.


کد مطلب: 6865

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6865/نمایشگاه-های-فرهنگی-اراک-برپا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir