آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس مجلس اعلای عراق ابراز امیدواری کرد؛

امکان زیارت امامان معصوم در عراقی امن در آینده ای نزدیک فراهم شود

24 آبان 1386 ساعت 20:27

آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک در محیطی امن و امان به زیارت امامان معصوم(ع) و مردم عراق برویم.


به گزارش خیمه، ‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار عبدالعزیز حکیم، رییس مجلس اعلای عراق گفت: کشور عراق نزدیکترین همسایه ما از نظر فرهنگی مذهبی و عاطفی است و همواره برای نجات برادران و خواهران عراق از شر اشغالگران و بازگشت امنیت به آنجا دعا می کنیم.

وی مشکل اصلی عراق را وجود نیروهای اشغالگر دانست و یادآور شد: همه مردم عراق باید یک صدا پاک سازی کشور خود را از اجانب بخواهند و مذاهب اسلامی نیز به یکدیگر نزدیکتر شوند. 

این مرجع تقلید نقش مرجعیت عراق را در هدایت این کشور به سوی استقلال ستودند و اظهار امیدواری کردند: به زودی ترمیم ویرانی های عصر صدام و دوران جنگ به مرحله نهایی برسد.
 
در ابتدای این دیدار عبدالعزیز حکیم نیز شرح جامعی درباره بهبود نسبی وضع عراق و توجه اقشار و مذاهب مختلف به وحدت و بالا رفتن میزان در آمد دولت و پائین آمدن آمار بیکاری از پنجاه درصد به بیست درصد ارائه نمود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس مجلس اعلای عراق، استقبال مردم عراق از زائران عتبات عالیات از ایران و دیگر کشورهای اسلامی را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: صحنه های فوق العاده عاطفی بین زائران و مردم عراق وجود دارد و مخصوصا در مرمت و بازسازی حرمین شریفین صحنه های بیاد ماندی به یادگار گذاشته اند.


کد مطلب: 69

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/69/امکان-زیارت-امامان-معصوم-عراقی-امن-آینده-نزدیک-فراهم-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir