تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۵
۰
کد مطلب : ۶۹۴۴

تدابیر بهداشتی سوریه برای مبارزه با آنفلوآنزای خوکی در فرودگاه‌ها

تدابیر بهداشتی سوریه برای مبارزه با آنفلوآنزای خوکی در فرودگاه‌ها
دولت سوریه تدابیر بهداشتی شدید همراه با نظارت‌های مداوم در فرودگاه‌ها، بنادر و نقاط مرزی خود برای جلوگیری از ورود یا خروج بیماران مبتلا به آنفلوآنزای خوکی به کار بسته است. همچنین از گوشت‌های وارداتی نیز آزمایش ابتلا به آنفلوآنزا گرفته می‌شود.

در حال حاضر مقامات سوریه به شدت وجود موارد ابتلا به ویروس را انکار می‌کنند؛ این در حالی است که موارد گزارش شده به ۹۰۰۰ نفر در ۳۶ کشور جهان رسیده است. همچنین ۷۰ نفر نیز تا به حال کشته شده‌اند.

به گفته مقامات بهداشتی سوریه، در فررودگاه از مسافرانی که به دمشق وارد می‌شوند، فقط درباره اینکه آیا تا به حال با بیماران مبتلا به ویروس آنفلوآنزا مراوده‌ای داشته است یا خیر، سؤال می‌شود و اگر پاسخ مسافری مثبت بود، او را معاینه می‌کنند.

همچنین رئیس کادر پزشکی مستقر در فرودگاه بین‌المللی دمشق گفت به همه کسانی به فرودگاه وارد می‌شوند، ماسک، الکل و پنبه رایگان داده می‌شود و در تمام مدتی که در سوریه اقامت دارد، مرتبا با او تماس گرفته شده و از وضعیت سلامتی‌اش جویا می‌شوند.

روزانه چندین پرواز از ایران به مقصد دمشق انجام می‌شود و زوار بسیاری برای زیارت مرقد حضرت زینب(س)‌ و رقیه(س) به سوریه سفر می‌کنند.

از میان کشورهای خاورمیانه، امارات، بحرین، کویت و لبنان کشورهایی هستند که در آنها موارد ابتلا به آنفلوآنزای خوکی گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما