تجلیل از چهار هنرور پیشكسوت خالق اثار ویژه درباره حضرت علی (ع)

2 دی 1386 ساعت 16:29

همزمان با فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در مراسمی از چهار هنرور پیشكسوت كه آثار ویژه ای درباره حضرت علی (ع) خلق كرده اند، قدردانی می شود.


به گزارش خیمه، در آیین بزرگداشت تقدیر از پیشکسوتانی که آثار ویژه ای درباره امام علی (ع) خلق کردند كه همزمان با جشنواره خورشید مهر و با تلاش مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران و اداره فرهگ و ارشاد اسلامی شمیرانات برگزار می شود از استادان فرهاد فخر الدینی ، محمد فراهانی ، محمود ماهرالنقش و مجتبی ملك زاده تجلیل خواهد شد.

فرهاد فخر الدینی از آهنگسازان برجسته كشور است كه موسیقی فیلم ها و سریال های بسیاری را ساخته است و موسیقی سریال امام علی (ع) نیز از جمله یادگارهای اوست.

استاد محمد فراهانی نیز از پیشكسوتان هنر نقاشی قهوه خانه ای و از شاگردان مرحوم قوللرآغاسی است كه تابلوهای بسیاری درباره وقایع مختلف زندگی حضرت علی (ع) همانند فتح خیبر ، رویداد بزرگ غدیر خم و ذبح حضرت اسماعیل به دست حضرت ابراهیم (ع) در عید قربان نقش كرده است و امروز از معدود هنرمندانی است كه همچنان به خلق آثار نقاشی قهوه خانه ای می پردازد.

استاد محمود ماهرالنقش سال های بسیار در زمینه معماری ایرانی-اسلامی فعالیت و نقوش هندسی بسیاری با تركیب نام مبارك حضرت علی (ع) خلق كرده است و امروزه بسیاری از آثار ایشان زینت بخش حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس و مصلای تهران است.

استاد مجتبی ملك زاده از خوشنویسان برجسته معاصر كشور است كه مناجات منظوم حضرت علی (ع) را نخستین بار با خط شكسته تحریر كرده است؛ این اثر زیبا همزمان با این مراسم در كاخ صاحبقرانیه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

آیین بزرگداشت این هنرمندان سه شنبه چهارم دی از ساعت 15 در سینمای اختصاصی كاخ نیاوران با حضور جمعی از علاقه مندان و هنرمندان برگزار می شود.

بنابرگزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران، شركت در این مراسم برای عموم آزاد خواهد بود.


کد مطلب: 698

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/698/تجلیل-چهار-هنرور-پیشكسوت-خالق-اثار-ویژه-درباره-حضرت-علی-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir