اماراتي‌ها در کربلا شهرک احداث مي‌کنند

خبرگزاری ايرنا , 13 خرداد 1388 ساعت 14:24

اماکن زیارتی: يک شرکت اماراتي موفق به امضاي يادداشت تفاهمي با استاندار کربلا به منظور احداث يک شهرک در کنار درياچه «رزازه» در شمال اين استان شد.


آمال‌الدين الهر، استاندار کربلا که به تازگي در راس هيئتي به دبي و ابوظبي در امارات متحده عربي سفر کرده است، با شرکت سرمايه گذار «بلوم»، متخصص در شهرک سازي موفق به امضاي يک يادداشت تفاهم براي احداث اين شهرک جديد شده است.

بر اساس گزارش منابع خبري عراق، اين شهرک شامل هزاران واحد مسکوني و تاسيسات خدماتي، بهداشتي و بازرگاني است که در ساخت آن ويژگي‌هاي ديني و ريشه تاريخي و فرهنگي شهر مد نظر قرار مي‌گيرد.

هدف از احداث اين شهرک جديد، پذيرايي از زائران داخلي و خارجي است که در مناسبت‌هاي ديني به صورت جمعيت ميليوني به منظور زيارت مرقدهاي مقدس حضرت ابوالفضل عباس(ع) و امام حسين(ع) وارد اين شهر مي شوند.

بر اساس اين گزارش، در روزهاي آينده يک هيات سرمايه‌گذار از امارات متحده عربي به کربلا سفر مي‌کنند تا از نزديک شاهد بهبود امنيت در اين استان شده و زمينه‌اي براي سرمايه‌گذاري آنها در بخش‌هاي مختلف استان باشد.

از جمله شرکت‌هايي که قرار است در قالب اين هيات به کربلا سفر کنند، يک شرکت خدماتي اماراتي است که در حال حاضر مسئوليت نظافت و خدمات‌رساني شهري را در شهر ابوطبي به عهده دارد.

پيش از اين يک هيات ديگر از استان کربلا به سرپرستي رئيس شوراي استان به بحرين سفر کرده و شرکت هاي بحريني را به سرمايه گذاري در اين استان فراخوانده بود.

يک شرکت فرانسوي نيز به تازگي موفق به عقد قراردادي با وزارت حمل و نقل عراق به منظور احداث يک فرودگاه بين‌المللي در اين استان شده است.

مديريت جديد استان کربلا تلاش دارد با وارد کردن شرکت‌هاي خارجي از کشورهاي مختلف از جمله جمهوري اسلامي ايران، نوعي فضاي رقابتي را بين اين شرکت ها در استان کربلا ايجاد کند و از اين طريق توسعه و پيشرفت کربلا را سرعت بخشد.


کد مطلب: 6994

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6994/اماراتي-ها-کربلا-شهرک-احداث-مي-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir