مديركل تشكل‌هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي:

برخی از هیئات چهره نهضت حسینی را مخدوش جلوه می دهند

2 دی 1386 ساعت 18:27

مديركل تشكل‌هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي گفت: متاسفانه برخي از هيئت‌هاي مذهبي برخي رفتارهاي ناشايست در پوشش اعمال عزاداري مي كنند و چهره نهضت حسيني را مخدوش جلوه مي دهند.


به گزارش خیمه، مديركل تشكل‌هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي اعلام كرد: با تشكيل ستاد شئون فرهنگي در سازمان تبليغات اسلامي، مناسبت‌هاي مذهبي و عزاداري هيئت‌ها آسيب شناسي و ساماندهي مي شود تا از آفت‌ها و انحراف‌هاي وهن‌آميز اين مراسم‌ها جلوگيري شود.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوب ديلمقاني در جلسه ستاد ساماندهي شئون فرهنگي افزود: متأسفانه در ساليان اخير مشاهده مي شود كه برخي از هيئت‌هاي مذهبي برخي رفتارهاي ناشايست در پوشش اعمال عزاداري مي كنند و چهره نهضت حسيني را مخدوش جلوه مي دهند.

مديركل تشكل هاي ديني معاونت امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي تصريح كرد: متأسفانه هم اكنون برخي رفتارهاي تحريفي باعث مخدوش، منحرف و مبتذل شدن روح بعضي مناسبت‌هاي مذهبي شده كه بايد اين موضوع بررسي شود.

وي يادآور شد: با توجه به آسيب‌شناسي‌هاي انجام گرفته از خرداد ماه 1379 تا سال 1384 مقرر شد تا مناسبت‌هاي مذهبي در يك ستاد ساماندهي شود.

ديلمقاني در ادامه اين جلسه اظهار داشت: پس از آنكه سازمان تبليغات اسلامي مجموعه منسجم و جامعي از آسيب شناسي رفتار هيئت‌هاي مذهبي سراسر كشور به صورت مكتوب و تصويري تهيه و به شوراي فرهنگ عمومي كشور ارائه كرد، شاهد آن بوديم كه در سال 85 موفقيت‌هاي نسبي و خوبي حاصل شد.

مديركل تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي توضيح داد: ازجمله اين موفقيت‌ها در سال گذشته مي توان به كم شدن استفاده از تصوير و تمثال‌هاي منتصب به ائمه (ع) در مراسم ها و هيئت هاي مذهبي اشاره كرد.

وي در ادامه افزود: با توجه به نزديكي ماه محرم، اين ستاد جلسه هاي فوق العاده‌اي در همين راستا خواهد داشت كه از جمله آنها، نشستي با روابط عمومي تمام دستگاه هاي دخيل و مرتبط (فرهنگي و يا پشتيباني) با عزاداري اين ماه است.

بنابر گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در پايان اين جلسه، اعضاي دائم و غير دائم اين ستاد مشخص شدند و مقرر شد كه هريك از معاونت‌هاي تابعه بخش مرتبط و محوله با برنامه‌هاي ستاد و مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين رابطه را بررسي و پيگيري كند.


کد مطلب: 700

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/700/برخی-هیئات-چهره-نهضت-حسینی-مخدوش-جلوه-می-دهند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir