اعتراض گرو‌ه‌هاي حقوق بشر به ساخت فيلم ضد قرآني در دانمارك

6 دی 1386 ساعت 10:56

در پي انتشار خبر ساخت فيلمي جديد عليه قرآن توسط يكي از سياستمداران دانماركي، تعدادي از گروه‌هاي حقوق بشر اين مقام سياسي را مورد پيگرد قانوني قرار داده‌اند.


به گزارش خیمه به نقل از سايت خبري ارث‌تايمز، «گيرت وايلدرز»، قانونگذار دانماركي روز گذشته ضمن توهين به اسلام، مدعي شد كه بايد مانع دسترسي عموم مردم به قرآن شد. 

«وايلدرز» در مصاحبه با روزنامه دانماركي «ديلي ديلي ولكزكرانت» گفت: من در صدر پروژه پخش فيلمي كه قرار است ماه ژانويه در انتقاد از كتاب مسلمانان پخش شود، قرار خواهم داشت، و اين در حالي است كه دولت دانمارك مرا تحت فشار قرار داده تا خود را از اين پروژه كنار بكشم. 

به گزارش سايت خبري ارث‌تايمز، وايلدرز رهبر حزب راست و آزاديخواه دانمارك است كه براي سخنراني‌هاي تعصب‌آميزش عليه مهاجران و همچنين دين اسلام شهرت دارد، او در ماه آگوست با انتشار مقاله‌اي به شدت از اسلام انتقاد كرده و خواستار ممنوعيت انتشار قرآن شد.
در پي انتشار خبر ساخت فيلمي ضد قرآني در اين كشور، برخي از گروه‌هاي حامي حقوق و همچنين 40 نفر از مسلمانان صاحب نام اين كشور عليه «وايلدرز»، به پليس دانمارك شكايت كرده‌اند، به گفته آنها، اين مقام سياسي با اينكار خود علاوه بر توهين به اسلام و مسلمان، قانون دانمارك مبني بر آزادي دين و مبارزه با تبعيض نژادي را نقض كرده است. 

به گزارش روزنامه «ولكزكرانت»، دولت دانمارك با خاطر نشان كردن قضيه قتل «تئو ونگوك» و همچنين كاريكاتورهاي ضد اسلامي يكي از نشريات دانماركي، به «وايلدر» هشدار داده كه پخش اين فيلم خطر بسيار زيادي را بدنبال خواهد داشت.


کد مطلب: 702

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/702/اعتراض-گرو-ه-هاي-حقوق-بشر-ساخت-فيلم-ضد-قرآني-دانمارك

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir