انتخابات شوراي هیئت‌های مذهبي خراسان رضوي

19 خرداد 1388 ساعت 14:21

ایران زمین: معاون فرهنگي آموزش و پژوهش اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي از برگزاری سومين دوره انتخابات شوراي هيئات مذهبي ۱۹تيرماه همزمان با سراسر كشور خبر داد.


حجت‌الاسلام حسين حائري با بیان اینکه تشكل‌هاي مذهبي مراكز مردم نهادي هستند كه در راه فرهنگ قرآني و اهل‌بيت(ع) به جامعه خدمت مي‌كنند و در حفظ و بقاي دين موثرند؛ مسئوليت ساماندهي، هدايت و نظارت هيئت‌هاي مذهبي را برعهده ادارات كل تبليغات اسلامي دانست که این ادارات همانند پل ارتباطي بين نظام، تشكل‌هاي ديني و ولي فقيه هستند.

وي با اشاره به اينكه در نظام اسلامي ما از ابتدا توجه به دولتي نشدن دين مردم بوده است، بیان کرد که تا به امروز اين امر در زمينه تشكل‌هاي ديني چون هيئت‌ها محقق شده و بعد از گذشت 30 سال از انقلاب آنها همچنان به صورت مردمي فعاليت مي‌كنند و باعث پررنگ ماندن دين در جامعه مي‌شوند.

معاون فرهنگي آموزش و پژوهش اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي، از آغاز سومین دوره شورای هیئت‌های مذهبی استان از ۲۰تا ۳۰خرداد با ثبت نام کاندیداها خبر داد.

حائري با اشاره به اينكه تمام مسئولان هيئت‌هاي مذهبي كه داراي كد شناسا‌يي هستند مي‌توانند در اين انتخابات شركت كنند، از حضور یک نفر از هر هیئت خبر داد.

وي تعداد اعضاي شوراه را نیز در شهرستان‌هايی داراي ۱۵۰هيئت، پنج عضو اصلي و دوعضو علي‌البدل، در شهرستان‌هاي داراي ۱۵۱تا ۵۰۰هيئت هفت نفر عضو اصلي و سه علي‌البدل، در شهرستان‌هاي داراي ۵۰۱تا هزار هيئت نه نفر اصلي و سه نفر علي‌البدل و در شهرستان‌هاي داراي هزار و يك تا هزارو ۵۰۰هيئت شورا ها داراي ۱۱عضو اصلي و پنج عضو علي‌البدل عنوان کرد.

این مسئول فرهنگی بیان کرد که در شهرستان‌هايي مانند مشهد كه بالاي هزار و ۵۰۰۰هيئت دارند اين شورا داراي ۱۳عضو اصلي و پنج عضو علي البدل خواهند بود.


کد مطلب: 7064

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7064/انتخابات-شوراي-هیئت-های-مذهبي-خراسان-رضوي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir