بر اثر انفجار کامیون بمب‌گذاری شده روی داد

یازده کشته در پیشاور پاکستان

20 خرداد 1388 ساعت 12:07

جهان- خیمه:شبه‌نظامیان بر روی نگهبانان هتل پرل كونتيننتال پیشاور پاکستان آتش گشودند و با هدایت یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده به سمت ساختمان هتل یازده نفر را کشتند و ۵۵ نفر را زخمی کردند.


شبه‌نظامیان بر روی نگهبانان هتل پرل كونتيننتال پیشاور پاکستان آتش گشودند و با هدایت یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده به سمت ساختمان هتل یازده نفر را کشتند و ۵۵ نفر را زخمی کردند. 

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از مقامات پاکستانی این بمب که حفره‌ای به عمق دو متر و قطر پنج متر ایجاد کرده است قسمت غربی این هتل را به کلی ویران کرده است. 


تلویزیون پاکستان با پخش تصاویر زخمیان این حادثه با لباس‌های آغشته به خون اعلام کرد این هتل لوکس که در شمال غرب پیشاور قرار داشت یکی از پنج هتلی است که بازدیدکنندگان غربی از آن استفاده می‌کنند.

این حمله پس از تهدید دو هفته پیش رهبر طالبان که به ارتش پاکستان هشدار عقب نشینی از استان‌های شمال‌غربی را داده بود به وقوع پیوست. 

این در حالی است که هفته گذشته یکی از مقامات طالبان خبر از انفجار سه بمب در شهر پیشاور داده بود. این بمب هفتمین بمبی بود که از زمان آغاز حملات ارتش پاکستان علیه نبروهای طالبان در شمال این کشور در این شهر سه میلیون نفری منفجر شده است، که البته به دلیل استفاده از پانصد کیلوگرم مواد منفرجه شدیدترین آن نیز است. 


کد مطلب: 7079

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7079/یازده-کشته-پیشاور-پاکستان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir