كنگره سراسري فاطمه شناسي به كار خود پايان داد

24 آبان 1386 ساعت 20:53

كنگره سراسري فاطمه (س) شناسي پس از دو روز برگزاري در شهرستان اروميه به كار خود پايان داد.


به گزارش خیمه، در اين كنگره كه با هدف تبيين سيره عملي، افكار و انديشه‌هاي والاي حضرت زهرا(س) و بررسي جديدترين توليدات فرهنگي، هنري ، آثار علمي، ادبي، نرم- افزارهاي رايانه‌اي، نمايشنامه و فيلم در ارتباط با آن حضرت برگزار شد، ‪ ۶۵۹‬اثر مورد بررسي هيات داوران قرار گرفت.

از ميان آثار ارسال شده ‪ ۵۰‬اثر برگزيده در طول دو روز برگزاري همايش ارايه و قرائت شد.

در بيانيه پاياني اين كنگره با اشاره اينكه هنوز بسياري از ابعاد زندگي و شخصيتي حضرت فاطمه زهرا(س) ناشناخته مانده است، لزوم ايجاد مركزي با عنوان فاطمه شناسي در مركز استان (اروميه) مورد تاكيد قرار گرفت.

در بند دوم اين بيانيه براي اصلاح ديدگاهها منفي نسبت به جايگاه زنان در جهان، لزوم اصلاح نگرشها مورد تاكيد قرار گرفته و آمده است: شايسته است مسئولين استاني از هر فرصتي براي بزرگداشت مقام زن در استان تلاش كنند.

در بخش ديگري از اين بيانيه و به منظور توسعه و تعميق پژوهش‌هاي فاطمه شناسي مقرر شد، مراكز دانشگاهي از پايان نامه‌هاي دانشجويي ارشد و دكترا با موضوعيت فاطمه (س) حمايت كنند.

در ادامه اين بيانيه ضمن تاكيد بر ادامه برگزاري همايش‌هاي علمي در ارتباط با جايگاه زن و حضرت فاطمه زهرا(س) از صدا و سيما، مطبوعات و رسانه‌هاي ملي و محلي خواسته شده در اين زمينه تلاش لازم را معمول دارند.

در بخش ديگري از اين بيانيه از بسيج خواهران استان خواسته شده ضمن ارتباط مستمر با بانوان فرهيخته كشور از آنان براي انجام سخنراني و حضور در نشست‌هاي علمي دعوت بعمل بياورند.

در اين بيانيه همچنين از شهرداري‌ها خواسته شده تابلوها و بيلبوردها و شعارهاي مناسبي را در ارتباط با جايگاه زن در نقاط مختلف شهرها نصب و نسبت به بزرگداشت مستمر جايگاه زنان جامعه اقدام كنند.

در پايان از تهيه‌كنندگان ‪ ۵۰‬اثر برگزيده اين همايش با اعطاي لوح و جوايزي تقدير بعمل آمد.


کد مطلب: 71

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/71/كنگره-سراسري-فاطمه-شناسي-كار-خود-پايان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir