انتقاد از عملکرد سازمان حج و زیارت

خبرگزاری ميراث فرهنگی , 26 خرداد 1388 ساعت 13:44

اماکن زیارتی: رئيس هيات مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات زيارتي كشور، در انتقادی تند و بی‌سابقه، حسین اکبری، معاون عتبات عالیات سازمان حج را مقصر اصلي اخلال در پروازهاي زائران ايراني به عراق دانست.


صمد شفيعي با انتقاد از عملكرد معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت او را مديری عجول خواند. شفیعی مدعی شد هنگامي كه معاونت عتبات عالیات سازمان حج احساس كرد بخش خصوصي درحال راه‌اندازي تورهاي هوايي به عراق است، در اقدامي كاملا نسنجيده به بدترين شكل ممكن اقدام به برگزاري سفرهاي هوايي به عتبات كرد.

رئيس هيئت مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات زيارتي با بیان اینکه سازمان حج و زيارت براي هرچه سريع‌تر راه‌اندازي سفرهاي هوايي به عتبات عاليات، بسته‌هاي تشويقي براي آژانس‌داراني كه به صورت هوايي زائر به عراق ببرند در نظر گرفته بود؛ گفت در نتيجه كارگزاران زيارتي به مردم فشار تبليغاتي آوردند كه بصورت هوايي به عتبات بروند. در نتیجه این اقدام متقاضي سفر هوايي به عتبات زياد شد غافل از اينكه براي ورود هوايي به كشورها بايد مبالغي اضافه پرداخت كرد. لذا عدم محاسبه اوليه اين مبلغ خسارت زيادي را به سازمان حج و گارگزاران وارد كرد.

شفیعی سازمان حج و زیارت ایران را متهم کرد که هدف اقدامات عجولانه‌اش براي ورود به سفرهاي هوايي عتبات اين بوده است كه رفت و آمد هوايي به عتبات عاليات از اختيار بخش خصوصي درآورد.»

رئيس هيات مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات زيارتي كشور با تكذيب اظهارات معاونت عتبات عاليات كه دليل اختلال در پروازهاي عتبات را شركت هواپيمايي عراق دانسته بود و عنوان كرده بود كه به تعهدات اوليه پايبند نبوده و ۶۰دلار اضافه مي خواهند، تنها علت اختلال در پروازهاي عتبات را دست و پازدن‌هاي سازمان حج عنوان کرد كه از بخش خصوصي عقب نماند، بخش خصوصي قراردادهايي را براي سفر هوايي زائران ايراني با طرف عراقي بسته بود.

سخنان شفیعی در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر چالش‌های میان سازمان حج و زیارت و سازمان گردشگری برای اعزام زائر به اماکن زیارتی روی داده بود. تا کنون سازمان حج دربرابر این اتهامات پاسخی منتشر نکرده است. اما به نظر نمی‌رسد ادعاهای شفیعی بدون پاسخ بماند.

چند روز پیش معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت ‌بیان کرد که عراقي‌ها قصد دارند قيمت بليت هواپيما به عتبات عاليات را افزايش دهند و در صورت عدم توافق در اين باره احتمال لغو سفرهاي هوايي وجود دارد.


کد مطلب: 7138

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7138/انتقاد-عملکرد-سازمان-حج-زیارت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir