جشنواره خوشنویسی «آیات قرآنی و نام پیامبر» برگزار می‌شود

27 خرداد 1388 ساعت 15:48

فرهنگ: پنجمین جشنواره خوشنویسی «آیات قرآنی و نام پیامبر»، ۲۸تیرماه، همزمان با عید مبعث در حوزه هنری کرمان برگزار می‌شود.


خوشنویسان دارای مدرک ممتاز، برای شرکت در این جشنواره، می‌توانند آیات نورانی قرآن کریم، به خصوص آیات پیرامون توحید، اسراف، تبذیر و پیامبر اسلام و همچنین آیات قرآنی را که با «ربنا» و«رب» شروع می‌شوند، و یا اشعار زیبای فارسی، به ویژه اشعار و سروده‌های شاعران و گویندگان کرمانی در زمینه‌ توحید، مدح و نعت حضرت رسول اکرم(ص) و خاندان گرامی آن حضرت را، در قالب‌های خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی خط و گرایش‌های نوین، خوشنویسی کنند.

پنجمین جشنواره خوشنویسی حوزه هنری کرمان، با اهداف فراهم کردن شرایط و فضای مناسب معنوی و روحی برای بروز عواطف و اندیشه‌های ناب و سازنده هنری و خلق آثار ماندگار اسلامی، معرفی هنر جذاب و اصیل خوشنویسی به طبقات مختلف، و تجمع هنرمندان خوشنویس در فضایی تخصصی و دوستانه و دیدار با استادان برجسته کشوری، برگزار می‌شود.

در فراخوان این جشنواره آمده است، خوشنویسان در روز همایش می‌توانند سه تا پنج اثر ابتکاری بر روی کاغذهای غیر تزیینی از ابعاد ۳۰×۲۰ سانتی متر تا ۷۰×۵۰ سانتی متر، خلق کنند.

این جشنواره، ۲۸ تیرماه در مرکز تربیت معلم شهید رجایی کرمان برگزار می‌شود.


کد مطلب: 7187

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7187/جشنواره-خوشنویسی-آیات-قرآنی-نام-پیامبر-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir