تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۰
۰
کد مطلب : ۷۲۱
به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم صورت گرفت؛

برنامه‌ریزی فرهنگی جهت برگزاری مراسم‌های دهه فجر و ایام محرم

برنامه‌ریزی فرهنگی جهت برگزاری مراسم‌های دهه فجر و ایام محرم
به گزارش خیمه، جلسه برنامه‌ریزی فرهنگی به منظور برگزاری مراسم‌های دهه فجر و ایام محرم با حضور معاون فرهنگی و هنری، معاون مطبوعت و تبلیغات، مشاور اجرایی اداره کل و بخشداران در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد. 

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از قم به عنوان استانی ویژه یاد کرد و گفت: به منظور ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی، باید تمام توان به کار گرفته شود.
 
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی استان برنامه‌ریزی‌های مختلفی جهت اجرای این طرح در بخش‌ها انجام داد. 

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل اظهار داشت: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر سه جشنواره ملی طلیعه‌ی ظهور، کریمه‌ی اهل بیت (س) و جشنواره عکس زیارت که بازتاب ملی و بین‌المللی داشت برنامه‌های دیگری در بخش‌های مختلف استان اجرا کرد که از جمله آن برپایی مراسم و نمایشگاه‌های به تناسب مناسبت‌ها بود. 

وی از تجهیز کتابخانه‌ها در روستاهای استان خبر داد و افزود: جهت تجهیز کتابخانه‌ها در روستاهای استان تدابیری اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد تجهیز این مکان‌های فرهنگی باشیم. 

شرفخانی خواستار همکاری و تعامل بخشداران با اداره کل شد و تصریح کرد: برداشتن گام‌های فرهنگی توسط متولیان فرهنگ و هنر مستلزم همکاری و اهتمام بخشداران به این امر است و باید زمینه لازم برای انجام این مهم فراهم شود.
 
وی هدف از برپایی این جلسه را تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی به منظور حفظ انسجام در برگزاری مناسبت‌های مختلف خواند و گفت: با توجه به این که سیاست‌ها و خط مشی‌های مراسم دهه فجر از سوی وزارت‌خانه معین شده و اداره کل نیز به عنوان مسئول کمیته‌ی فرهنگی و هنری استان تعیین شده، این نهاد فرهنگی هر آن‌چه در توان دارد در جهت آرمان‌های مقدس انقلاب به کار می‌گیرد و آماده هرگونه خدمت‌رسانی فرهنگی در بخش‌های استان است. 

مشاور اجرایی و نماینده اداره کل در بخش‌ها استان نیز با اشاره به سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی بر وحدت و انسجام بخش‌ها تأکید کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور برگزاری مراسم ویژه و برنامه‌های مشترک در بخش‌ها اعلام آمادگی و همکاری می‌کند. 

مسعود رضایی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف نمایشگاه یاد یار در بخش کهک اظهار داشت: این نمایشگاه اگرچه هزینه‌ی بالایی در بر داشت اما با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد که این قبیل اقدامات، خوراک فرهنگی برای بخش‌ها و روستاها محسوب می‌شود و باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد. 

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل نیز در این جلسه احداث کیوسک مطبوعاتی بخش کهک را از جمله اقدامات این اداره خواند و گفت: بخش‌های دیگر این استان نیز با معرفی مکانی جهت احداث کیوسک می‌توانند از مزایای این اقدام فرهنگی بهره‌مند شده و زمینه‌ی مطالعه علاقه‌مندان را فراهم آورند.
شایان ذکر است کمبود امکانات و فضاهای مناسب فرهنگی از جمله مشکلات مطرح از سوی بخشداران بود. همچنین در این جلسه بخشداران خواستار برگزاری جلسات برنامه‌ریزی به صورت مستمر شده و هر یک با ارائه‌ی گزارشی از بخش خود از این طرح اداره کل استقبال و اعلام آمادگی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما