داور بخش تعزیه جشنواره نمایش‌های آئینی–سنتی:

در جشنواره تعزیه معیارهای حرفه‌ای وجود دارد

31 خرداد 1388 ساعت 11:20

فرهنگ – خیمه: داور بخش تعزیه جشنواره نمایش‌های آئینی – سنتی، گروه‌های پذیرفته شده در این جشنواره را گروه‌هایی حرفه‌ای توصیف کرد که با معیارهای حرفه‌ای انتخاب شده‌اند.


به گفته عظیم موسوی جشنواره نمایش‌های آئینی – سنتی را دومین جشنواره مهم کشور بعد از جشنواره بین‌المللی فجر است و گروه‌های ضعیف در آن حضور پیدا نمی‌کنند زیرا این جشنواره در طول سال‌های برگزاری، به آنها اثبات کرده که پذیرای هر کاری نیست.

وی در گفت‌وگو با خیمه گفت:«شاید در همایش‌ها و سوگواره‌های معمولی، چندین برابر گروه‌هایی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گروه‌هایی حضور داشته باشند زیرا در آنجا سخت‌گیری کمتری می‌شود اما همه می‌دانند که در این جشنواره، آدم‌های حرفه‌ای با معیارهای حرفه‌ای باید شرکت کنند.»

موسوی معتقد است که گروه‌ها خودبه‌خود به این نتیجه رسیده‌اند که باید با کیفیت بالایی در این جشنواره حضور داشته باشند و به همین دلیل اگر «کارشان کم و کاستی دارد، آن را برای ما نمی‌فرستند.»

وی همچنین گفت: «حدود ۱۴کار به ما رسید و در نهایت سه کار به عنوان قطعی و سه کار به عنوان مشروط پذیرفته شد و به گروه‌های مشروط اعلام کردیم کار خود را در برخی موارد اصلاح کنند و خصوصیات تعزیه را به کار بگیرند.»

مسئله دیگری که موسوی به آن اشاره کرد الزام گروه‌ها به ارسال نسخه‌ای کامل از کار برای داوری اولیه بود. موسوی در این‌باره گفت: «هیئت داوری که من و آقای فتحعلی بیگی و آقای ناصر بخت در آن حضور داشتیم، از گروه‌ها خواستیم کاری را که با تمام امکانات و لباس و تمام و کمال اجرا شده باشد و آن را برای ما بفرستند. یعنی ما یک کار تمام عیار را بازبینی کردیم. نه اینکه مثل سابق با لباس‌های معمولی بگیرند و چون دو نفر آدم حرفه‌ای در آن حضور داشتند، بگوییم آن کار خوب است.»


کد مطلب: 7223

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7223/جشنواره-تعزیه-معیارهای-حرفه-ای-وجود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir