برگزاری" کنگره ادبی ولاء" در شیراز

خبرگزاری ايسنا , 4 دی 1386 ساعت 11:34

مديرکل اداره اوقاف و امور خيريه استان فارس، از برگزاري "کنگره ادبي ولاء" در تاريخ 5 دي‌ماه در شيراز خبر داد.


به گزارش خیمه، حجت‌الاسلام‌والمسلمين شيرمردی گفت: با توجه به اهميت و جايگاه "عيد سعيد غدير خم" در مکتب اسلام و نشان دادن سيره علي(ع) و به ويژه اينکه بشريت تشنه عدالت و معارف علوي است، تصميم به برگزاري اين کنگره گرفتيم.

وي اظهار اشت: امروز مدرنيزم نيازمند معنويت علي(ع) است در حالي که 30 تا 40 درصد مردم اروپا مطابق آمارهايي که خود ارائه داده‌اند، افسردگي دارند و نياز به معنويت و نزديک شدن به ولايت بيشتر احساس مي‌شود.

وي با بیان اینکه خلاء معنويت را جز با فرهنگ علوي نمي‌شود پر کرد افزود: اعتقاد داريم که کنگره‌هايي از قبيل "کنگره ولاء" نسل جوان و دانشجويان ما را به سوي علي‌بن ابيطالب(ع) رهنمون مي‌کند و در نگاه ما روشنفکر واقعي کسي است که نگاهش به علي(ع) باشد.

مديرکل اداره اوقاف و امور خيريه استان فارس، انتخاب 10 ستاد نمونه برگزاري جشن‌هاي غدير را از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين اداره جهت برگزاري جشن‌هاي غدير دانست و گفت: هر 10 ستاد نمونه را به سوريه، حج عمره و مشهد مقدس مي‌فرستيم.

وي با تأکيد بر جايگاه اهل بيت(ع) در باور شيعه، گفت: اهل بيت(ع) مايه وحدت همه فرق اسلامي هستند و بدترين اهانت به قرآن اين است که اهل بيت(ع) را از آن جدا کنند و متأسفانه امروز به دليل جدايي از ولايت، بخشي از دنياي اسلام در لجن‌زار صهيونيزم گرفتار است. 


کد مطلب: 726

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/726/برگزاری-کنگره-ادبی-ولاء-شیراز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir