تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۴۶
۰
کد مطلب : ۷۲۹۱

جمکران سالانه پذيراي ۱۷ميليون زائر است

جمکران سالانه پذيراي ۱۷ميليون زائر است
حجت‌الاسلام مرتضي وافي در محل دفتر نمايندگي مسجد مقدس جممکران در يزد بیان کرد که در اعياد شعبانيه سه ميليون نفر که اغلب آنها را جوانان زير سی سال تشکيل مي‌دهند، براي زيارت به اين مکان مراجعه مي‌کنند.

وي مسجد مقدس جمکران را پايگاه مناسک آييني جامعه امروز دانست و از این مسجد به قول مقام معظم رهبری به عنوان پايگاه عظيم تشيع نام برد.

دبير شوراي عالي فرهنگي و برنامه‌ريزي مسجد جمکران به فعاليت‌هاي فرهنگي انجام شده در اين مسجد اشاره کرد و ايجاد کتابخانه عمومي با ۷۰ هزار عنوان کتاب و اجراي اولين طرح کتابخانه سيار در قم را از جمله آنها عنوان کرد.

به گفته وافی در طرح کتابخانه سيار، علاقه‌مندان در منازل خود کتاب‌هاي مورد علاقه را تحويل مي‌گيرند و سه روز بعد مجددا براي عودت آنها مراجعه مي‌شود.

وی از احیا کتابخانه تخصصي صاحب الزمان(عج) نيز با ۱۵هزار جلد کتاب خبر داد.

دبير شوراي عالي فرهنگي و برنامه‌ريزي مسجد مقدس جمکران با اشاره به برپايي آيين اعتکاف در اين مسجد مقدس گفت که امسال نيز علاقه‌مندان مي‌توانند از طريق ستاد اعتکاف استان قم ثبت نام کنند.

وافی ديگر برنامه‌هاي اين واحد فرهنگي را ايجاد واحد ارشاد و پاسخگويي به سوالات، ارتباط و تعامل بيشتر مسجد با رسانه‌ها و ايجاد يک واحد مستقل صدا و سيما در اين مکان نام برد.

به گفته وافی فعالیت دفتر مسجد جمکران فقط در استان‌هاي يزد و تهران و بخش کوچکي نيز در يکي از استان‌هاي شمالي کشور است. در دفتر استان يزد فروشگاه کتاب با موضوع مهدويت و ديني دائر و برنامه دعاي توسل نيز چهارشنبه شب‌ها در اين مکان دائر است.

وافی اظهار اميدواري کرد که با برگزاري اردوهاي زيارتي، آموزشي و فرهنگي و با همکاري ارگان‌هاي دولتي و مردمي، ترويج فرهنگ مهدويت گسترش يابد.
مرجع : صدای شیعه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما