تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۶
۰
کد مطلب : ۷۳۱۰

متولی پرواز به عتبات عالیات سازمان هواپیمایی است

متولی پرواز به عتبات عالیات سازمان هواپیمایی است
مجتبی احمدی، متولي پرواز در كشور را سازمان هواپيمايي خواند و اظهارات سازمان حج و زيارت مبني بر برقراري يا لغو پروازهاي عتبات عاليات را غیر مستند خواند.

وی با اشاره به اخبار متناقض منتشره درخصوص پروزهاي عتبات عاليات بیان کرد که براساس پروتكلي كه بين سازمان هواپيمايي ايران و عراق منعقد شده مسئول برقراري پرواز بين دو كشور سازمان هواپيمايي است و اين موضوع ربطي به سازمان حج و زيارت ندارد كه خبر از لغو يا و برقراري پرواز ميان دو كشور بدهد.

چندی پیش حسین اکبری، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از حذف مسیرهای هوایی به‌دليل وجود مشكلات در پروازهاي عراق و معطلي‌هاي بسيار مردم خبر داده بود.

دبير انجمن تورهاي زيارتي ايران، سازمان حج و زیارت را متهم کرد که بر اساس «منافع و مصالح بازرگانی خود» تصمیم به انتشار اخبار لغو پروازها می‌گیرد.

احمدی گفت که پروازها به عراق برقرار است و از بسته بودن دست بخش خصوصی در اعزام زائر به عتبات عالیات انتقاد کرد. وی با اشاره به اينكه هيچ نظارتي بر عملكرد سازمان حج و زيارت وجود ندارد، گفت این ناهماهنگی تا زماني كه بخش خصوصي واقعي در حوزه سفرهاي زيارتي حضور پيدا نكند و رقابت ايجاد نشود، ادامه‌دار است.

طي روزهاي گذشته جعفرزاده، سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري نيز اظهارنظر درباره لغو پروازها ازسوي معاونت عتبات عاليات سازمان حج و زيارت را غيرمسئولانه خوانده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما