مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبیل:

غدير سرفصل اعتقادي با درون مايه همه طاعت هاست

6 دی 1386 ساعت 8:46

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: غدير يک سرفصل اعتقادي است که درون مايه همه طاعت ها ازآن منشا مي گيرد.


به گزارش خیمه، در آيين آغاز به کار جشن هاي عيد غدير که با حضور جمع کثيري از شيفتگان ولايت و دوست داران حضرت علي (ع) در تالار حافظ شهر مرزي گرمي برگزار شد، اصغر تقی زاده شکیبا، شناخت غدير را از ضروري ترين و بنيادي ترين شناخت هاي اعتقادي دانست و افزود: غدير ، يک رخداد تاريخي صرف يا تنها يک گذرگاه جفرافيايي نيست.

وي بیان کرد: غدير يک سرفصل اعتقادي است که درون مايه همه طاعت ها ازآن منشا مي گيرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تاکيد بر اين که همه رشدها و تعالي ها از غدير آغاز مي شود، تصریح کرد: غدير و بزرگداشت عظمت آن، بهانه اي براي کشف تاريخ پر رمز و راز تشيع است.

دبير شوراي فرهنگ عمومي استان واقعه غدير را اعلان رسمي پيامبر (ص) در اجتماع مردم پس از اتمام آخرين سفر خويش خواند و گفت: انتخاب حضرت علي (ع) براي ولايت وحيات مردم قبل از غدير از سوي حضرت سبحان به پيامبر گرامي اسلام اعلام شده بود، اما حضرت محمد (ص) به دليل فراهم نشدن شرايط اعلان آغاز ولايت حضرت علي (ع) را به زماني ديگر موکول کرده بود.

شکيبا نقش انبياء را در راهنمايي و هدايت بشر مهم توصيف کرد و گفت: ما نيز وظيفه داريم تا غدير و ولايت حضرت علي (ع) را به نسل هاي بعدي به درستي انتقال دهيم.

وي خاطر نشان کرد: نسل امروز اگر با غدير پيوند نخورد و غدير در زندگي و ولايت حضرت علي (ع) در قلب هايمان نفوذ نکند، ما در انجام رسالت خود موفق نبوده و نخواهيم بود.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اسلامي استان اردبيل گفت: غدير روز تکميل دين و اتمام رسالت حضرت محمد (ص) است.

شکيبا با تاکيد بر اين که عاشوراي حسيني و انقلاب اسلامي نيز تحت تاثير غدير بوده است، افزود: اگر حق علي (ع) ضايع نمي شد، دنيايي از زيبايي براي آدميان فراهم نمي شد.

این مسئول فرهنگی با اعلام اين که جشن هاي غدير به صورت کارواني امسال براي اولين بار و به شکل ويژه در سطح شهرستان هاي استان اردبيل برگزار مي شود.

وی بزرگداشت عيد غدير و آشنا ساختن نسل سوم را با ارزش هاي غدير از اهداف جشن هاي غدير از اهداف جشن هاي غدير اعلام کرد و گفت: ما به خاطر حفظ حرمت غدير با کاروان غدير همراه با اهالي ولايت مدار استان اردبيل در جشن هاي ويژه ي آغاز ولايت حضرت علي(ع) شريک مي شويم.


کد مطلب: 732

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/732/غدير-سرفصل-اعتقادي-درون-مايه-همه-طاعت-هاست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir