خاموشی: هيا‌ت‌ها مدافع حريم انديشه مذهبي‌اند

14 تير 1388 ساعت 11:52

مناسک: رئيس سازمان تبليغات اسلامي از هیات‌ها به عنوان مدافع حریم اندیشه مذهبی نام برد.


دکتر سیدمهدی خاموشی در نشست سراسري مسئولين شوراهاي هيئت‌های مذهبي کشور بیان کرد که تاريخ شيعه بر مبناي ولايت‌مداري استوار است، همانطور که امروزه هر مسلمان شيعه مکلف است در مسير ولايت‌مداري گام بردارد و پرچم ولايت امروزه در دست «ولايت فقيه» است.

وی با بیان اینکه اين نکته که ما در عزاداري‌هاي خود پرچم ائمه معصومين(ع) را در دست مي‌گيريم که این حکايت از فرهنگ غني ديني ما شيعيان دارد، انقلاب اسلامي را نشأت گرفته از همين اسلام خواهي و ولايت مداري مردم ايران داست.

وي جهت ديني و اعتقادي هیئت‌های مذهبی رادر حال حاضر، به‌سبب همين اعتقاد و پرچم‌داري ولايت دانست.

رئيس سازمان تبليغات اسلامی با اشاره به فرهنگ عزاداري‌ها، تصریح کرد که ما شيعيان در طول تاريخ بر ظلمي که به سوي امامان(ع) و بشريت روا داشته شده است، اشک مي‌ريزيم و چرايي فرهنگ عزاداري؛ به‌دليل تاثر از اتفاق ناميموني است که اين اتفاق، صفحه سياهي از تاريخ را ورق زد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بیان کرد که محور تاريخ شيعي ما، ولايت علي‌ابن ‌ابي‌طالب است و ما براي ابراز محبت خود به اهل بيت(ع) به عنوان خاندان الگو، پرچم عزاي حسيني را بر در خانه‌هايمان نصب مي‌کنيم و به اين خاندان عشق مي‌ورزيم.

وي با اشاره به اینکه تاريخ صد سال اخير نشان داده است که مسلمانان در جهان يک تفکر جديد پيدا کرده‌اند و پيام‌هايي که از اولياي خدا گرفته‌اند را در عرصه شئونات مختلف بشري به نمايش گذاشته‌اند، از اين اتفاق به‌ شكل مشخص در شيعه خبر داد که در نهايت منجر به انقلاب اسلامي و مقابله با ظلم و ستم و حکومت جور شده است.

خاموشي با بیان اینکه مجالس عزاداري بايد پيام داشته باشد و پيام واقعي عاشورا و قيام ابا‌عبدالله(ع) را برسانند؛ هیئت‌های مذهبي را مدافع حريم انديشه مذهبي جوانان و مردم دانست.


کد مطلب: 7389

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7389/خاموشی-هيا-ت-ها-مدافع-حريم-انديشه-مذهبي-اند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir