آيت الله مکارم شیرازی:

اعتکاف، حرکت به سمت آينده اي مملو از تقواست

14 تير 1388 ساعت 14:40

مناسک: آيت‌الله مکارم‌شيرازي اعتکاف را به گذشته انديشيدن، خطاها را اصلاح کردن و به سوي آينده‌اي مملو از تقوا و قداست گام برداشتن دانست.


 در پيام آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي از مراجع عظام تقليد آمده است:

اعتکاف يعني سه روز روزه داشتن و سه شب و روز ذکر و فکر و مناجات و راز و نياز با او پرداختن ، به گذشته خويش انديشيدن، خطاها را اصلاح کردن و به سوي آينده‌اي مملو از تقوا و قداست گام برداشتن.

 در دنيايي که اين همه شور و شر از در و ديوار مي‌بارد و بسياري از رسانه‌هاي جهان شب و روز همه مخصوصا جوانان را به فساد و آلودگي دعوت مي‌کنند و سوداگران مرگ با حمايت جمعي از سران سياسي دنيا دام اعتياد، يعني دام مرگ توام با ذلت وخواري را بر سر راه آنها گسترده‌اند، اين عبادت بسيار مهم و سازنده و بازدارنده اسلامي درخشش فوق العاده‌اي دارد.

 گرچه براي اعتکاف زمان خاصي در اسلام در نظر گرفته نشده، ولي انتخاب سه روز در نيمه ماه رجب که از يک سو با عطر زاد روز خجسته مولي الموحدين و امام المتقين اميرالمومنين(ع) آميخته شده و از سوي ديگر با ايام ماه رجب که ماه ويژه عبادت و بندگي خداست و اعمال ويژه «ام داود» براي حل مشکلات و برآمدن حاجات در آن وارد شده، اهميت خاصي را به اعتکاف دراين ايام بخشيده است.

من به همه شما عزيزان مخصوصا جوانان بسيار عزيز که اکنون در حال اعتکاف و يا در آستانه آن هستيد درود مي فرستم و عرض مي‌کنم هرچه مي‌خواهيد از خدا بخواهيد و تا مي‌توانيد با او راز و نياز کنيد و تا آنجا که توان داريد تقوا و پاکي و ايمان و اخلاص را در وجود خود ذخيره‌سازي کنيد و لذت مناجات با خدا را با هيچ چيز مبادله نکنيد و سرانجام براي حل مشکلات همه مسلمين جهان دعا کنيد.


کد مطلب: 7399

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7399/اعتکاف-حرکت-سمت-آينده-مملو-تقواست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir