انتقاد نسبت به چهره زنان در سريال‌هاي ماه رمضان كشورهاي عربي

خبرگزاری ايسنا , 14 تير 1388 ساعت 11:00

هنر: كانال‌هاي تلويزيوني در كشورهاي عربي از هم اينك براي پخش سريال‌هاي ماه رمضان آماده مي‌شوند؛ اين در حالي است كه كارشناسان همواره نسبت به ارائه تصويري نادرست از شخصيت زنان در اين سريال‌ها هشدار مي‌دهند.


 سريال‌هاي ماه رمضان در كشورهاي عربي گاه با انتقادهايي هم مواجه بوده و اين گونه عنوان شده كه چهره‌ خوبي از زن در آن‌ها به نمايش درنمي‌آيد.

كريم ردهي، يكي از نويسندگان سريال‌هاي ماه رمضان بحرين در گفت‌وگويي با «آي پي اس» بیان کرد که سريال‌هاي كه در ماه رمضان ساخته مي‌شوند، اغلب زنان را افرادي نشان مي‌دهند كه نمي‌توانند با دشمن درونشان مبارزه كنند. آن‌ها نمي‌توانند بي‌آن كه ديگران را به نابودي بكشانند، زندگي كنند.

اين در حالي است كه جهان عرب پر از زناني است كه براي ساختن زندگي بهتر براي خود و ديگران تلاش مي‌كنند؛ اما تصويري كه از زنان در سريالهاي تلويزيوني ارائه مي‌شود، به هيچ وجه درست نيست.

سريالهاي ماه رمضان در كشورهاي عربي نه به اين دليل كه مخالف زنان هستند، بلكه به اين دليل كه مي‌خواهند پر مخاطب باشند، چهره‌اي نادرست و منفي از زنان به تصوير مي‌كشند.

كريم ردهي به سازندگان سريال‌هاي ماه رمضان در كشورهاي عربي پيشنهادداد که مي‌توان بين خواسته‌هاي مردم تعادل برقرار كرد و در عين حال نقش‌هايي كليشه‌اي از زنان ارائه نداد.

نقش‌هايي كه آنان را طماع، بدجنس، تصنعي و ضعيف نشان مي‌دهند


کد مطلب: 7400

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7400/انتقاد-نسبت-چهره-زنان-سريال-هاي-ماه-رمضان-كشورهاي-عربي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir