جشنواره دستهاي کوچک دعا پايان يافت

خبرگزاری مهر , 17 تير 1388 ساعت 13:08

جامعه-خیمه:‌با معرفي نفرات برتر و برگزيده، چهارمين جشنواره سراسري و دومين جشنواره بين‌المللي دست‌هاي کوچک دعا در تبريز به کار خود پايان داد.


در اين مراسم که شامگاه دوشنبه در تالار پتروشيمي تبريز و با حضور جمعي از مسئولان فرهنگي استاني و کشوري از جمله رئيس حوزه هنري، مديرعامل خبرگزاري مهر و دست‌اندرکاران برنامه‌هاي کودک و نوجوان شبکه‌هاي مختلف سيما از هفتاد کودک و نوجوان برگزيده اين جشنواره از ايران و کشورهاي خارجي تجليل شد.

حسن نجفي دبير چهارمين جشنواره سراسري و دومين جشنواره بين‌المللي دستهاي کوچک دعا در خصوص اين مراسم گفت: از ابتداي فراخوان شرکت در اين جشنواره از زمستان سال گذشته تاکنون ۲۹هزار اثر از ۲۱کشور جهان همانند هلند، آمريکا، ايتاليا، بلژيک، کانادا، ترکيه، پاکستان و افغانستان به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است.

به گفته نجفی از مجموع آثار رسيده به دبيرخانه، پنجاه اثر از سوي هيئت داوران براي تجليل برگزيده شده بودند. از ميان آثار منتخب، شش اثر در بخش کشوري، شش اثر در بخش بين ‌الملل از کشورهاي عراق، پاکستان، باکو، افغانستان، فنلاند و هلند به همراه بیست اثر برگزيده، شش اثر ويژه و چند اثر منتخب در بخش جنبي اين جشنواره انتخاب و به مرحله پاياني راه يافتند.

در بخش جنبي اين مراسم نيز، نفرات برتر جشنواره پيوست معرفي و با اهداي لوح تقدير و تنديس جشنواره از آنها تجليل به عمل آمد.

به گفته نجفي، در جشنواره پيوست نيز از کودکان خواسته شده بود ضمن معرفي شغل پدر، نوع کار پدرشان را در ارتباط با جامعه تشريح کنند.

دبير چهارمين جشنواره سراسري و دومين جشنواره بين‌المللي دست‌هاي کوچک دعا با بيان اينکه کل اين مراسم به همراه جوايز و هداياي نفرات برتر ۱۵۰ميليون ريال هزينه داشته است، گفت: هزينه‌هاي اين جشنواره از سوي افراد خير تامين شده و به غير از حوزه هنري هيچ ارگان و نهادي در آن مشارکت نداشته است.

اسامي نفرات اول تا سوم بخش کشوري جشنواره بدين شرح است:

نفرات اول مشترک کشوري: صبا روفرشي باف طوسي از مشهد مقدس و ثمين واعظي از تبريز
نفرات دوم مشترک کشوري: حديث دهقان از تبريز و نگين ابراهيمي از اراک
نفرات سوم مشترک کشوري: هما يکروي از تبريز و حسين حسين پور از مشکين شهر

اسامي نفرات اول تا سوم بخش بين الملل نيز جشنواره بدين شرح است:

نفرات اول مشترک بخش بين الملل: ثمين واعظي از ايران و "ريباز جيتو" از عراق
نفرات دوم مشترک بخش بين الملل: ليلا کرماني از ايران و منيره علي شيخ از اربيل عراق
نفرات سوم مشترک بخش بين الملل: فائزه اکبرزاده از ايران و منيره علي شيخ از اربيل عراق

در اين جشنواره، علاوه بر تنديس و لوح تقدير، جوايزي چون:‌ عروسک، النگو، گوشواره،‌ دوچرخه و لوازمي از اين قبيل که کودکان با خلوص نيت در دعاهاي تحويل سال خود از خدا خواسته بودند توسط خيرين حامي جشنواره تامين و به آنها اهدا شد.


کد مطلب: 7419

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7419/جشنواره-دستهاي-کوچک-دعا-پايان-يافت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir