پيكر «شهيده حجاب»در مصر تشييع شد

17 تير 1388 ساعت 13:25

جهان: مردم اسكندريه مصر ديروز در فضايي مملو از حزن و اندوه پيكر «شهيده حجاب»، مروه الشربيني را تشييع كردند.


اين در حالي بود كه مسجد «قائد ابراهيم» در منطقه الرمل اسكندريه در مصر، كه محل اقامه نماز ميت بر اين شهيده بود، گنجايش جمعيت بيش از سه هزار نفر از تشييع كنندگان پيكر وي را نداشت.

مردم اسكندريه با شعارهاي « الله اكبر» و « حسبنا الله و نعم الوكيل» پيكر اين زن مصري را تشييع كرده و خواستار قصاص قاتل آلماني وي شدند.

«مروه الشربيني» چهارشنبه گذشته در دادگاه «لوندس كريچ» در شهر «دريسدن» شرق آلمان  توسط یک آلماني به نام «آليكس دبليو»، مورد حمله قرار گرفت و كشته شد.

روزنامه الاهرام مصر در اين‌باره نوشت: اين حادثه با درگيري لفظي بين اين زن و مرد در پاركي در شهر دريسدن شروع شد كه در ادامه فرد آلماني اين زن مصري را به خاطر حجابش تروريست خطاب كرد و با حمله به او حجاب را از سر وي برداشت.
در ادامه با شكايت زن به دادگاه آلمان، اين فرد آلماني محكوم به پرداخت ۷۵۰يورو مي‌شود اما در دادگاه استيناف مرد آلماني با هجده ضربه چاقو اين زن را كه سه ماهه باردار بود به شهادت رسانيد و «علوي علي عكاز»، همسر اين زن و مرد ديگري را زخمي كرد.

پزشكان حال همسر مروه را نيز كه در بيمارستان بستري است وخيم گزارش كرده‌اند.
علوي با استفاده از بورس تحصيلي در دانشگاه «مكس بلانك» آلمان در رشته مهندسي ژنتيك مشغول تحصيل است و قرار بود تا چند روز آينده از رساله دكتري خود دفاع كند. وی به همراه همسرش و مصطفي، فرزند سه ساله‌شان از سال ۲۰۰۳ در درسدن آلمان زندگي مي‌كرد.


کد مطلب: 7420

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7420/پيكر-شهيده-حجاب-مصر-تشييع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir