هزار نفر برای انتخابات شورای هیئت ‌مذهبی کرمانشاه کاندیدا شدند

20 تير 1388 ساعت 11:19

ایران زمین: در سومین دوره انتخابات شورای هیئت مذهبی ده شهر استان کرمانشاه بیش از هزار نفر کاندیدا شده‌اند.


حجت‌الاسلام سعید مهدوی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه از وجود حدود هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی دارای کد شناسایی و پرونده در استان کرمانشاه خبر داد که که از این تعداد حدود ۵۰۰ هیئت در شهرستان کرمانشاه و بقیه در سایر شهرها و روستاهای استان فعالیت دارند.

در این انتخابات که همزمان با سراسر کشور در شهرهای کنگاور، صحنه، هرسین، سنقروکلیایی، روانسر، اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برگزار می‌شود از هر هیئت فقط یک نفر حق رای دادن و نامزدشدن دارد.

 چون یک سوم از هیئت‌ مذهبی استان در شهرستان کرمانشاه قرار داشته و برگزاری انتخابات این شهرستان نیاز به استفاده از تمام امکانات و نیروهای تبلیغات اسلامی دارد، انتخابات کرمانشاه جدا از سایر شهرهای استان برگزار می‌شود.

در این انتخابات از هر شهرستان پنج نفر به ‌عنوان عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل انتخاب شده و سپس اعضای اصلی از بین خود رئیس، نایب رئیس و منشی را انتخاب و در نهایت از بین روسای شورای هیئت‌ مذهبی شهرستان‌ها شورای استان و کشور انتخاب می‌شوند.

 اعضای منتخب شورای هیئت مذهبی به مدت چهار سال کلیه امور نظارت، برنامه‌ریزی، صدور مجوز هیئت و... را به عهده داشته و سازمان تبلیغات اسلامی نیز بر کار آنها نظارت کرده و این شوراها را که برآمده از خود هیئت‌های ‌مذهبی هستند مورد حمایت قرار می‌دهد.


کد مطلب: 7444

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7444/هزار-نفر-انتخابات-شورای-هیئت-مذهبی-کرمانشاه-کاندیدا-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir