کتاب «عوامل پیدا و پنهان انقلاب امام حسین(ع)» منتشر شد

ایسکانیوز , 20 تير 1388 ساعت 13:01

کتاب: کتاب «عوامل پیدا و پنهان انقلاب امام حسین(ع)» به قلم حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان شاهرودی، استاد حوزه و دانشگاه‌های شاهرود توسط انتشارات مشهور منتشر شد.


عوامل پیدا و پنهان انقلاب امام حسین‌(ع)‌، ‌عدالت صحابه سرپوشی برای پنهان کردن اندیشه‌های سیاسی و ‌معرفت‌شناسی عاشورا‌ سرفصل های این کتاب است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: عاشورا سرمایه‌ای بزرگ برای اسلام است و هر قدر این سرمایه عزیزتر و ارزشمندتر، باید در مراقبت و نگهداری آن بیشتر کوشید.

مهم ترین هسته مرکزی عاشورا عبارت است از پیام‌ها و ارزشهایی که بعد معنوی این حادثه عظیم را تشکیل می‌دهد و فهم و انتقال صحیح آنها، اهدف والای آن حضرت که همان بسط عدالت اسلامی است محقق می سازد و هرگاه سخن از انتقال مفهوم به میان می‌آید واژه تبلیغ رخ می‌نماید.

ما همواره در تبلیغ با دو عنصر مواجهه هستیم ۱ – محتوی ۲– صورت؛ مطالعه تاریخ عاشورا مبین این نکته است که دشمنان آگاه از سویی و دوستان ناآگاه از سوی دیگر در پنهان ساختن این حقیقت نورانی سهم برابر دارند.

در فصل معرفت شناسی عاشورا ذیل عنوان راز جاودانگی عاشورا آمده است: نبوت پیامبر اکرم(ص) و احیای سیره آن مصطفای الهی چیزی جز حقایق و معارف نهفته در قرآن نیست زیر این سیره همان صراط مستقیمی است که قرآن کریم ۴۵بار آن را مطرح و به آن دعوت و بر آن پای فشرده است که، اهدنا الصراط المستقیم خدایا ما را به راه مستقیم خود هدایت فرما، و ان هذا صراطی مستقیما فاتبعوه و لا تتبعوا السبل فتفرق بکم عن سبیله، این راه مستقیم من است از آن پیروی کنید و از راه های دیگر نروید که از راه اصلی باز می مانید.

  از آنجا که صراط در قرآن کریم همواره به شکل مفرد بکار رفته است چنین برداشت می‌شود که راه حق یکی بیشتر نیست و در برابر آن سبل قرار دارد که متفرق بوده زمینه گمراهی را فراهم می‌آورد بنابراین رمز ماندگاری عاشورا را باید در جاودانگی قرآن جستجو کرد.


کد مطلب: 7446

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7446/کتاب-عوامل-پیدا-پنهان-انقلاب-امام-حسین-ع-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir