احتمال تغيير در برنامه عمره ماه رمضان

مهر، فارس، سایت المکتوب،‌ پرس‌تی‌وی، البوابه , 21 تير 1388 ساعت 12:52

اماکن زیارتی:احتمال تغيير در برنامه عمره زائران ايراني در ماه رمضان به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی به خصوص براي افراد سالمند وجود دارد. ریيس هيئت پزشكي سازمان حج و زيارت ضمن بیان این مطلب گفت:‌ هنوز موردي از آنفلوانزاي خوكي در بين زائران ايراني در عربستان مشاهده نشده است.


محمدتقي حلي‌ساز درباره احتمال لغو سفر عمره براي سالمندان، كودكان و زنان‏باردار در ماه مبارك رمضان،گفت: هنوز مشخص نيست ولي پيشنهاداتي در اين‌بار مطرح خواهيم كرد.

در ماه مبارك رمضان همانند موسم تمتع تعداد زایران ایرانی در عربستان بسيار زياد است و به دليل شيوع آنفلوانزاي خوكي احتمال دارد تدابيري براي افراد كهن‌سال انديشيده شود؛ این در حالی است که خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام مسوول در این باره گفت: ‌پیگیری‌های لازم در ارتباط با ممنوعیت اعزام سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی به عمره صورت گرفت اما تا کنون هیج مطلبی در این خصوص به سازمان حج ابلاغ نشده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به این‌که هیچ تغییری در برنامه‌های سازمان حج صورت نمی گیرد، تاکید کرد: همانند سابق به برنامه‌های خود ادامه خواهیم داد و اعزام زایران به عمره نیز همانند سابق انجام می شود.

حلي‌ساز،ریيس هيئت پزشكي سازمان حج و زيارت، درباره برنامه‌هایي که براي موسم حج تمتع امسال با توجه به شيوع آنفلوانزاي خوكي وجود دارد؛ بیان کرد که هنوز تصميم‌گيري در اين‌باره زود است. این در حالی است که به گزارش سایت المکتوب تعداد مبتلایان به این بیماری در عربستان از مرز ۱۱۴ نفر نیز گذشته است و برخی از محافل مذهبی در خاورمیانه زمزمه برگزارنشدن مراسم حج امسال را برای حفاظت از سلامتی مسلمانان بیان کرده‌اند؛ و نیز بیمارستان‌های دولتی عربستان سعودی برای مقابله با آنفلوآنزای خوکی در حالت هشدار کامل قرار گرفتند.

سازمان جهانگردی سازمان ملل متحد نیز خبر از کاهش هجده درصدی ورود جهانگردان به خاورمیانه می‌دهد.

بيماري آنفلوانزاي خوكي (H1N1) به خطرناكي‌ بيماري آنفلوانزاي پرندگان نيست و روش‌هاي كنترل اين بيماري تا حدودي در جامعه پزشكي تجربه شده و مواردي كه مبتلا شده‌اند نيز بهبود يافته‌اند. به گزارش پرس‌تی‌وی سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است در صورت در دسترس بودن واکسن این نوع از آنفلوانزا، حجاج پیش از تشرف واکسن آن را بزنند.


کد مطلب: 7450

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7450/احتمال-تغيير-برنامه-عمره-ماه-رمضان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir