قصه‌های زندگی پيامبر اسلام(ص)» از عربی به فارسی ترجمه شد

خبرگزاری آينده روشن , 21 تير 1388 ساعت 14:36

کتاب: ترجمه‌ای از كتاب «قصه‌های زندگی پيامبر(ص)» برای كودكان و نوجوانان به قلم نويسنده شهير مصری «عبدالتواب يوسف» توسط مؤسسه بوستان كتاب قم منتشر شد.


اين كتاب كه با نام عربی «كتاب عن الأنبياء» منتشر شده است را حجت‌الاسلام والمسلمين سيدهادی خسروشاهی ترجمه كرده و به همراه تصويرگری فريدالدين ملايی و در دو جلد توسط مؤسسه بوستان كتاب قم به بازار كتاب عرضه شده است.

اثر حاضر با نقل قصه‌هایى از زبانِ موجودات زنده مانند فيل، شتر، كبوتر يا نباتات چون گياه و انگور و درخت و جمادات نظير سنگ و چاه و پرچم، گوشه‌هایى از زندگانى و شخصيت پيامبر بزرگ اسلام را براى كودكان و نوجوانان، به تصوير كشيده است.

متن عربى اين كتاب، مورد استقبال دانش‌آموزان نوجوان جهان عرب قرار گرفت و بارها موفق به دريافت جايزه شده و تاكنون نيز هفت ميليون نسخه از آن در كشورهای عرب زبان منتشر و به فروش رفته است و می‌توان آن را پر مخاطب‌ترين كتاب در حوزه ادبيات كودك و نوجوان در جهان عرب دانست.

عبدالتواب يوسف متولد سال ۱۹۲۵در قاهره است و پس از اتمام تحصيلات در دانشگاه قاهره در كنار ساير فعاليت‌های جنبی در حوزه كودكان و نوجوانان به تدريس در مدارس اين شهر پرداخت و از سال ۱۹۷۵به نوشتن برای كودكان و نوجوانان روی آورد.

پيش از اين نيز كتابی با نام «خيال‌الحقل» از وی در حوزه كودك و نوجوان منتشر شده كه تاكنون سه ميليون نسخه از آن به فروش رفته است.


کد مطلب: 7475

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7475/قصه-های-زندگی-پيامبر-اسلام-ص-عربی-فارسی-ترجمه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir