آيت‌الله نوري همداني کشتار مسلمانان در چين را محکوم کرد

22 تير 1388 ساعت 11:34

جامعه: آيت‌الله نوري همداني از مراجع تقليد با صدور بيانيه‌اي کشتار مسلمانان در چين و قتل بانوي محجبه مسلمان مصري در آلمان را محکوم کرد.


در بيانيه آيت‌الله نوري همداني آمده است:

«متاسفانه اين روز ها جنايتي بزرگتر و وحشتناک تر از آنچه که در کشور آلمان واقع شد و يک زن مسلمان به خاطر رعايت حجاب کشته شد، در کشور چين اتفاق افتاده است.

با وجود اينکه اکثريت ايالت سين کيانگ چين را مسلمانان تشکيل مي دهند و گروه کوچکي از نژاد هان از کمونيست ها نيزدر آنجا سکونت دارند، در اين چند روز محل شديد ترين درگيري‌ها ميان مسلمانان و گروه نژاد پرست هان واقع شده ، در نتيجه جنايتي وسيع بوجود آمده است.

برهر مسلمان لازم است هنگاميکه هرچند يکنفر از مسلمانان به واسطه فکر و فرهنگ شيطاني مورد ظلم قرار بگيرند چه در غرب باشد يا در شرق، بي تفاوت نباشند.

دولت چين اين موضوع را يک نزاع قومي قلمداد کرده ولي حمايت از گروه مخالف و کشتار وسيع مسلمانان و تعطيلي مساجد، حاکي از توطئه اي ضد مسلمانان است که نبايد مسلمانان و آزاديخواهان در برابر آن ساکت و بي تفاوت باشند.

هرچند دولت و ملت چين روابط خوبي از لحاظ اقتصاد وسياسي با کشورهاي اسلامي دارند ولي اين موضوع هرگز نبايد باعث شود که ما مسلمانان ميان شرق وغرب فرق بگذاريم و در مقابل آن ساکت بمانيم.

ما علاوه بر آنکه اين جنايت را به شدت محکوم مي کنيم، ازهمه مسلمانان و آزاديخواهان جهان مي‌خواهيم که اعتراض شديد خود را نسبت به اين جنايت اظهار نمايند.

ما از دولت چين مجازات مجرمين و رعايت حقوق شهروندي را مي خواهيم و از دولت اسلامي ايران نيز اين انتظار است که سکوت نکند و موضع مناسب و لازم را اتخاذ کند و برادران و خواهران اسلامي را تنها نگذارد و به وظيفه اسلامي خود عمل کند.»


کد مطلب: 7480

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7480/آيت-الله-نوري-همداني-کشتار-مسلمانان-چين-محکوم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir