محکومیت کشتار مسلمانان چین توسط آیت الله صافی گلپایگانی

22 تير 1388 ساعت 11:32

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در دیدار جمعی از طلاب با ایشان کشتار مسمانان بی‌دفاع چینی را محکوم کردند.


آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از طلاب با اشاره به حوادث غمبار کشور چین، که موجب به خاک و خون کشیده شدن جمعی از مردم مظلوم و بی‌دفاع مسلمان این کشور گردید، وضع اسفبار و رعایت نشدن حقوق عادی بشری در این کشور را محکوم کردند.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به کشته شدن یک زن مسلمان مصری در آلمان به جرم داشتن حجاب اسلامی، این حوادث ضد بشری و اسلامی را محکوم کردند.

آیت‌الله صافی با اشاره به اتحاد و همکاری جوامع اسلامی در صحنه بین‌الملل بیان کردند که از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که نسبت به این بی‌عدالتی‌ها که در گوشه و کنار دنیا به حقوق مسلمانان می‌شود عکس العمل نشان داده و هیچ تبعیض و تفاوتی قایل نشوند.

این مرجع تقلید تصریح کرد که باید به طور مناسب و مؤثر اعتراض نموده و تجاوز به حقوق مسلمانان در هر کجا و هر کشوری که باشد محکوم نمایند و با مسلمانان چه چینی باشد یا اروپایی یا از هر جای دیگر همدردی نمایند.

وی با اشاره به کشتار و استضعاف شدید مسمانان چینی افزود که از مجامع بین‌المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر می‌خواهیم که این دوگانگی‌ها و سیاست‌بازی‌ها را در مسأله حقوق بشر کنار بگذارند و انسان‌ها را به دو بخش مخالف و موافق غرب تقسیم نکنند و وضع حقوق بشر در چین را نادیده نگیرند.

آیت‌الله صافی ‌گلپایگانی بیان کرد که انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و مورد ظلم و ستم قرار نگیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود از وزارت امور خارجه خواستند که در مقابل کشتار‌ مسلمانان بی‌دفاع چین موضع گرفته و اعتراض نمایند و وظیفه‌ اسلامی و انسانی خود را به بهترین وجه انجام دهند.


کد مطلب: 7482

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7482/محکومیت-کشتار-مسلمانان-چین-توسط-آیت-الله-صافی-گلپایگانی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir