پدر مروه الشربيني:

قاتل دخترم را اعدام کنید

روزنامه آلماني بيلد , 23 تير 1388 ساعت 17:06

جهان: ‌پدر مروه الشربيني اعدام قاتل دخترش که به ضرب ضربات چاقو یک آلمانی کشته شده است را خواستار شد.


 محمد الشربيني، پدر مروه الشربيني، زن مسلمان مصري كه به دست يك آلماني تندرو در دادگاه اين كشور به شهادت رسيد، در گفت‌وگو با روزنامه آلماني بيلد به شدت از كشته شدن فرزندش ابراز خشم كرده و اعدام قاتل وي را خواستار شد.

پدر الشربيني گفت: ابتدا اين خبر را باور نكردم اما پس از تاييد خبر كشته شدن فرزندم توسط دولت مصر و سفارت مصر در برلين اين خبر را پذيرفتم.

وي با اشاره به گزارش‌هاي رسانه‌اي در خصوص قتل فرزندش تاكيد كرد كه نمي‌تواند اين مساله را بپذيرد كه دخترش تنها به دليل حجاب كشته شده باشد.

محمد الشربيني در ادامه صدور حكم اعدام عليه قاتل دخترش را كه قرار است در پاييز امسال محاكمه شود، خواستار شد.وي هم‌چنين اشد مجازات را براي پليسي كه به سمت دامادش تيراندازي كرده، خواستار شد.

اين در حالي است كه حكم اعدام در اتحادیه اروپا رد شده است.

مروه الشربيني، داروساز مصري در يكي از دادگاه‌هاي شهر درسدن آلمان و مقابل چشم پسر سه ساله و همسرش با 18 ضربه چاقوي الكس دبيلو آلماني روسي الاصل به شهادت رسيد.

همسر وي نيز هدف تيراندازي يكي از نيروهاي پليس داخل دادگاه قرار گرفت كه در بيمارستان به سر مي‌برد.

 مركز فرهنگي به نام مروه

از سوي ديگر دوستان مروه الشربيني تصميم گرفته‌اند تا يك مركز فرهنگي تربيتي اسلامي را در شهر درسدن آلمان احداث كنند.

مجريان اين طرح در بيانيه‌اي اعلام كردند كه پيش از كشته شدن الشربيني قصد احداث چنين مركزي را با حمايت وي داشتند، اما اكنون با شهادت او احساس تعهد بيشتري نسبت به اين طرح دارند.

در اين بيانيه تاكيد شده كه خانواده‌ مروه الشربيني در مصر از حاميان احداث اين مركز هستند. قرار است اين مركز به نام مروه الشربيني نام‌گذاري شود.


کد مطلب: 7514

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7514/قاتل-دخترم-اعدام-کنید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir