روابط سازمان حج و زيارت با بخش‌خصوصي متحول مي‌شود

خبرگزاری ميراث فرهنگی , 24 تير 1388 ساعت 13:25

اماکن زیارتی: تصميم‌گيران و مجريان سفرهاي زيارتي در دو بخش دولتي و خصوصي طي جلسه‌اي ضمن انتقاد از نحوه تعامل سازمان حج و زيارت با بخش‌خصوصي؛ بر سر تشكيل كارگروهي براي تعريف رابطه اين سازمان با صنف دفاتر خدمات‌مسافرتي به توافق رسيدند.


نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه‌ مديران سازمان حج با انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران و شركت شمسا که با حضور نمايندگان مجلس برگزار شد، گفت که مشكلات موجود درمورد سفرهاي زيارتي در اين جلسه مطرح شد و مسئولان سازمان حج و زيارت هم توضيحاتي درباره كارهاي انجام شده و تسهيلات موجود در اين زمينه دادند.

محمدحسين فرهنگي عمده مشكلات مطرح شده را در رابطه با تغذيه و اسكان براي زائران ايراني دانست.

وي با بیان اینکه نحوه تعامل سازمان حج و زيارت با بخش خصوصي در عراق هم به نقد كشيده شد و مذاكراتي درمورد نقش بخش غيردولتي خارج از سيستم شركت شمسا صورت گرفت، خبر تشکیل كارگروهي براي تعريف رابطه اين سازمان را با صنف داد.

نماينده تبريز تصریح کرد که باوجود اينكه هنوز تصميم اجرايي اتخاذ نشده است ولي اين نشست مستقيم بين نمايندگان صنف با سازمان حج و شركت شمسا گامي به پيش است و نتايج آن براي باز شدن بحث‌ها و حركت به سمت بهتر شدن اوضاع در روابط سازمان با صنف مثبت ارزيابي مي‌شود.

فرهنگی اظهار اميدواري كرد كه اين نشست‌ها نتايج عملي هم به دنبال داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبني بر اينكه دادن برخي امتيازات به بخش خصوصي خارج از سيستم شركت شمسا توسط سازمان حج و زيارت آيا نوعي بازنگري و كوتاه آمدن از تماميت خواهي دولت دربرابر بخش خصوصي تلقي مي‌شود، بیان کرد که بحث امتياز دادن نيست بلكه نوعي تجديدنظر در روابط شركت ايجاد شده توسط سازمان حج (شمسا) با صنف دفاتر مسافرتي ايران است.

نماینده تبریز، با اشاره به موضوع حج عمره در این جلسه، تصميم‌گيري درباره آن را موكول به جلسه‌هاي بعدي دانست كه با تركيبي از سازمان و صنف تشكيل و از نمايندگان مجلس هم كمك گرفته شود.

فرهنگی با اشاره به اینکه زمان تعيين نشده ولي قطعا تشكيل خواهد شد زيرا درمورد بودن جلسه توافق حاصل شده است؛ تصریح کرد كه در جلسه حضور نداشته و خبري هم از مباحث مطرح شده ندارد.

 اعضاي صنف دفاتر خدمات مسافرتي در جلسه حضور نداشتند و فقط خود آقاي قهرودي به همراه دو نماينده مجلس به بحث و بررسي پرداخته‌اند.

 در نشست اخير نمايندگاني از صنف دفاتر خدمات مسافرت هوايي و دفاتر انجمن تورهاي زيارتي به همراه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي؛ اعضاي شركت شمسا و سازمان حج و زيارت حضور داشته‌اند.


کد مطلب: 7525

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7525/روابط-سازمان-حج-زيارت-بخش-خصوصي-متحول-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir