سيد حسن نصرالله:

از دولت وحدت ملي در لبنان حمايت مي‌كنيم

خبرگزاری ايسنا , 27 تير 1388 ساعت 13:04

جهان:سيد حسن نصرالله از تمامي گروه‌هاي لبناني خواست آرامش، مذاكره و فضاي آرام را در كشور حفظ كنند تا دولت وحدت ملي تشكيل شود.


 سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان، در سخنراني خود به مناسبت نخستين سالگرد آزادسازي اسيران لبناني كه به عمليات رضوان معروف شد، گفت: ما به عنوان اعضاي حزب الله لبنان بر مقاومت تكيه كرديم و خود را در برابر تمامي اعضاي مقاومت كه اسير شده‌اند حال چه عضو حزب‌الله باشند و يا گروه ديگر مسوول مي‌دانيم و اگر ديگران خود را مسوول نمي‌دانند، ما خود را مسوول مي‌دانيم. ما با هيچ كس رقابت نمي‌كنيم و با هيچ كس دشمن نيستيم. ما از حمله‌ سال ۱۹۸۲ (اسراييل به لبنان) تا به امروز تنها بر اساس مقاومت عمل كرديم و آن را يك امر واجب مي‌دانيم.

دبير كل حزب الله لبنان  همچنين به مساله‌ چهار ديپلمات ايراني اشاره كرد و گفت: پرونده‌ چهار ديپلمات ايراني همچنان باز است نه به اين خاطر كه آنها ايراني هستند بلكه به خاطر اين كه آنها ديپلمات‌هايي هستند كه در خاك لبنان ربوده شده‌اند و دولت و ملت لبنان مسوول هستند. آنها ديپلمات‌هايي بودند كه در لبنان فعاليت مي‌كردند و اين مساله‌اي است كه ما براي روشن شدن آن به تلاش‌مان ادامه مي‌دهيم. من نمي‌خواهم به گذشته باز گردم چرا كه همه مي‌دانند دولت‌هاي قبلي با اين نوع پرونده‌ها چگونه عمل كردند و به اعتقاد من عملكرد آنها نامناسب بود و اكنون اگر دولتي كه قرار است تشكيل شود مسووليت رسيدگي به چنين پرونده‌هايي را بر عهده بگيرد و با جديت در اين راستا وارد عمل شود، ما به عنوان اعضاي حزب الله لبنان در خدمت اين دولت خواهيم بود.

وي افزود: ما در اين مسدله و در مسايلي ديگر خودمان را جانشين دولت و كشور نمي‌دانيم. ما امروز از دولت آينده مي‌خواهيم مسووليت پذير باشد. ما به عنوان عنصر كمك كننده به اين دولت خواهيم بود كه هر آنچه كه بتوانيم انجام خواهيم داد. ما در برابر خانواده‌هاي اسيران خود مسوول هستيم.

وي ادامه داد: مقاومت لبنان از چنين دولتي حمايت خواهد كرد و به آن اعتماد خواهد نمود. مقاومت ملي لبنان از هيچ كس نمي‌خواهد كه سلاحش را تضمين كند، چرا كه مساله‌ي سلاح در پاي ميز مذاكره مطرح است و در چارچوب استراتژي دفاعي ملي بررسي مي‌شود و مساله‌ي سلاح مقاومت خارج از هر گونه بررسي ما در ديدارهايمان با رهبران سياسي است.

سيدحسن نصرالله بر لزوم توجه به اين مساله كه لبنان بايد خارج از اختلافات خطرناك كنوني منطقه باشد، تاكيد كرد و گفت: ما در راستاي رويارويي با خطرات و خارج ساختن كشورمان از اختلافات داخلي نيازمند همكاري با يكديگر هستيم.

سيد حسن نصرالله همچنين نسبت به آمادگي‌اش براي تحويل مساله‌ي اسيران دربند زندان‌هاي رژيم صهيونيستي به دولت آتي لبنان اعلام آمادگي كرد و گفت: حزب الله لبنان هيچ گونه تضميني براي سلاح مقاومت و يا دادگاه ويژه‌ي ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان درخواست نكرده است.


کد مطلب: 7546

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7546/دولت-وحدت-ملي-لبنان-حمايت-مي-كنيم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir