با هدف ترويج فرهنگ حسيني؛

اردبيل ميزبان جشنواره امام حسين(ع) مي‌شود

28 تير 1388 ساعت 10:58

فرهنگ: با هدف ترويج و رونق بخشي به فرهنگ حسيني و پاسداشت سيد و سالار شهيدان، حضرت ابااعبدالله الحسين نخستين جشنواره فرهنگي هنري امام حسين (ع) در اردبيل برگزار مي‌شود.


اين جشنواره در آستانه ميلاد با سعادت حضرت امام حسين (ع) برگزار مي‌شود و هنرمندان در قالب رشته‌هاي خوشنويسي، نقاشي، شعر و نگارگري به رقابت مي‌پردازند.

اين جشنواره كه در فاصله زماني ميلاد امام حسين (ع) تا ميلاد امام سجاد (ع) برگزار شده و در آن از آثار برگزيده بخش شعر مربوط به شاعران آستان پربركت امام حسين (ع)، خوشنويسان و محرران مكتب تشيع، نقاشان و نگارگران جلوه‌هاي شكوه و عظمت، ايثار و جاودانگي و نيز هنرمندان و اهالي قلم تجليل مي‌شود.

شركت‌كنندگان در اين جشنواره به زودي از سوي هيئت داوران برگزيده مي‌شوند و جشنواره در سال‌هاي آينده با تنوع بخشي به رشته‌هاي هنري و فرهنگي در سطح منطقه‌اي و بين‌الملي برگزار می‌شود.

ترويج فرهنگ حسيني، بيان ارزش‌هاي شهيد و شهادت، معرفي مقام والاي حضرت امام حسين (ع) در جهان اسلام و بين شيعيان، تشريح و بيان ابعاد زندگي اجتماعي و فردي امام حسين (ع) و نيز انعكاس مطلوب آن در آثار هنري از اهداف برگزاري اين جشنواره فرهنگي و هنري ميلاد امام حسين (ع) اعلام شده است.


کد مطلب: 7554

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7554/اردبيل-ميزبان-جشنواره-امام-حسين-ع-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir