استقبال‌کنندگان از زائران عمره موارد احتیاط را رعایت کنند

خبرگزاری ايرنا , 28 تير 1388 ساعت 10:57

اماکن زیارتی: معاون مرکز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به افرادي که به استقبال زائران عمره مي روند توصيه کرد با توجه به شدت شيوع آنفلوآنزاي خوکي درعربستان در برخورد با اين زائران موارداحتياط را رعايت کنند.


دکتر محمود نبوي با بيان اينکه مستقبلين بايد از روبوسي با زائران عمره‌گزار اجتناب کنند، بیان کرد که زائراني که از حج بر مي‌گردند در منزل بمانند و با فاصله يک متر با بستگان و خويشاوندان خود ديدار داشته باشند چون علاوه بر شيوع آنفلوآنزاي خوکي در عربستان، ويروس‌هاي تنفسي و سرماخوردگي نيز در بين زائران ديده شده است.

وي با اشاره به اینکه از دست دادن و روبوسي خودداري شود، از زائران در خواست کرد که براي اطمينان بيشتر مدتي را در منزل بسر برده و کمتر بيرون بروند.

معاون مرکز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه به دليل گرم و سرد شدن هوا ، سرماخوردگي نيز در بين زائران عمره بسيار شايع است ، از ابتلای دو زائر مبتلا به آنفلوآنزاي خوکي خبر داد.

به گفته نبوی دو زائرايراني مبتلا به آنفلوانزاي خوکي در کشور بهبود يافتند.

وی با اشاره به اينکه تاکنون از سیصدمسافر خارجي مشکوک به آنفلوآنزاي خوکي در کشور نمونه‌برداري شده است، تصریح کرد که در نمونه‌برداري از آزمايشات اين مسافران مشخص شد که برخي از آنان مبتلا به ويروس‌هاي ديگري غير از آنفلوآنزاي خوکي هستند.


کد مطلب: 7555

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7555/استقبال-کنندگان-زائران-عمره-موارد-احتیاط-رعایت-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir